Az Elder Scrolls-széria ötödik felvonása a Creation Engine névre keresztelt grafikusmotorra épül, melyet a Bethesda kifejezetten ehhez a játékhoz készített el, különös figyelmet fordítva arra, hogy az új eszközeikkel a lehető leghitelesebb környezetet tudják megalkotni. A Game Informer beszámolója szerint a motor figyelemreméltó látótávolságok megjelenítésére képes, de a növényzet, illetve az időjárási- és fény/árnyék-effektek terén is nagyon jól teljesít, valamint nem csak a történet során nagyobb jelentőséggel bíró karakterek néznek ki jól, hanem a mezei NPC-k is.

A szép külső azonban nem minden, a fejlesztők ezért továbbfejlesztették az Oblivionban bemutatkozott Radiant mesterséges intelligenciát, mely a Havok Behavior nevű segédprogrammal együttműködve élettel tölti meg a városokat és a környező vadont.

A polgárok a helyszínnek és a beállított mesterségüknek megfelelően végzik a dolgukat, és ezentúl nem nézik tétlenül, ha ki akarjuk rabolni a házukat, hanem a korábbi kapcsolatunk alapján döntenek arról, hogy a torkunknak ugranak-e vagy sem. A mellékküldetések során pedig ugyanezzel a módszerrel kapjuk meg a teendőket, vagyis a Bethesda programozóinak nem kell minden missziót lekódolniuk, elég csak a Radiantra bízni a dolgot, ami a kapcsolataink száma és milyensége (sokat segítettél egy NPC-nek vagy sem), illetve a karakterünk képességei alapján eldönti a mellékküldetések számát és fajtáját, ezzel is garantálva, hogy két ember nem tudja ugyanúgy végigjátszani a Skyrimet.