• Letölthetővé vált a Prey 1995-ös verziója
  • Amit még a 3D Realms fejlesztett
  • Csupán egy prototípusról van szó, tehát érdemi játékmenetet nem tartalmaz

Kevés játéknak volt olyan viharos fejlesztése, mint a végül 2006-ban napvilágott Prey-nek, amelyben egy indiánnal kellett felvennünk a harcot a megszálló idegenek ellen. A Doom 3 motorját használó alkotást – leginkább az olyan frissnek ható mechanikái miatt, mint a portálok és a gravitációs szőnyeg – a kritikusok és a játékosok egyaránt szerették, a tervezett folytatás viszont már soha nem készült el, cserébe 2017-ben kaptunk egy szintén remek játékot ugyanezen a néven. A program fejlesztése eredetileg a '90-es évek derekán kezdődött, méghozzá a 3D Realms berkeiben, az általuk készített verzió korai prototípusa pedig – szivárogtatók egy csoportjának köszönhetően – most elérhetővé is vált.

Az INNEN letölthető prototípus a korából adódóan számos hibával és gyermekbetegséggel küzd (már ahhoz is pepecselni kell, hogy egyáltalán elinduljon a modern rendszereken), érdemi játékmenetet (fegyverek, ellenfelek, interakciós lehetőségek) pedig értelemszerűen nem tartalmaz, hiszen a játék csak 1997-ben lett hivatalosan bejelentve. A "demóban" mindössze egy pálya járható körbe, szóval tényleg csak egy rövid technológiai demonstráció az egész, viszont, ha valaki szeretné látni, hogy honnan indult a projekt, akkor egy letöltést mindenképp megér a dolog.