A The Final Hours of Tomb Raider frissen megjelent írott változatából (elérhető iPadre és a Steamen keresztül PC-re) kiderült, hogy a Crystal Dynamicsnek sok gondja volt azzal, hogy újraindítsa a Tomb Raider-szériát. Mielőtt kikötöttek volna a mostani koncepciónál, létezett olyan változat is, ami nagyrészt a Team ICO játékaira hajazott -- óriási kolosszusokkal találkozhattunk volna, a közlekedés lóháton történt, és lett volna egy társunk, aki elsősorban lelki támaszt nyújtott a kalandjaink során. Érdekes elképzelés, az egyszer szent, de azt hiszem, mindannyian jobban jártunk ezzel a földhözragadtabb történettel.

Érdekességek a hétvégére -- Shadow of the Lara

Egyébként az, hogy megjelent a Tomb Raider, alaposan meghatározta az Érdekességek rovat tartalmát, hiszen rengeteg remek munka és kisebb érdekesség került elő a témában. Az egyik ilyen Josh Summana alkotása, hiszen ő a tőle megszokott profizmussal megfestette a játék főszereplőjét, akit érdemes lehet aztán -- akár egy kis múltidézés miatt is -- összevetni a korábbi részekben látott kinézetekkel, illetve ha már Lara, akkor a cosplay sem maradhat ki: a The Chive összeállított egy galériát amatőr rajongókból és a játék egykori hivatalos arcaiból. Megtekintése erősen ajánlott.

Maradva még egy kicsit a Tom Raidernél, említést kell még tennem Kadesh Flow videójáról: az idétlen név ne tévesszen meg senkit, az Alabama állambéli rapper ugyanis egy kifejezetten jó számot készített a játék tiszteletére.

Ez történne, ha a pasziánszt is az EA adta volna ki…

Érdekességek a hétvégére -- Shadow of the Lara

…ez pedig akkor, ha egy szimpla széket DRM-mel látunk el. A szóban forgó installációt a svájci Les Sugus csapata készítette el, akik a szék csatlakozásaihoz egy olvadó illesztést helyeztek, melyek a szék egy bizonyos számú használata után (csipogással jelzik, mennyit bírnak még) beadják a derekukat, s ezzel szétesik a bútor. A működés teljesen ugyanolyan, mint amikor a kiadók megszabják, hányszor telepíthetjük a megvásárolt programunkat.

Marinko Milosevski a nagyszerű Metal Gear Solid poszterei után most újabb alkotásokkal jelentkezett. Ezúttal a Super Metroidot, a Legend of Zelda-sorozatot, illetve a Team ICO játékait vette kezelésbe.

Érdekességek a hétvégére -- Shadow of the Lara  Érdekességek a hétvégére -- Shadow of the Lara  Érdekességek a hétvégére -- Shadow of the Lara 

És ha már poszterek: nézzétek meg Caleb Barefoot minimalista alkotásait is. Van itt Assassin’s Creed, BioShock és Mass Effect is.

Érdekességek a hétvégére -- Shadow of the Lara Érdekességek a hétvégére -- Shadow of the Lara Érdekességek a hétvégére -- Shadow of the Lara

A Mother Nature Network arról számolt be, hogy sikerült feltalálni a Mass Effect-szériából ismert Medi-Gelt. A New Yorki Egyetemen tanuló Joe Landolina állt elő a krémszerű anyaggal, ami az állítása szerint bármekkora méretű sebet pillanatok alatt képes bezárni, sőt egy nap alatt rendbe hozza a bőrfelület másodfokú égési sérülést szenvedett részét. A Veti-Gel névre keresztelt találmánynak természetesen még át kell esnie klinikai tesztelések egész során, s az sem biztos, hogy forgalomba kerülhet, de ennek ellenére is kifejezetten figyelemre méltó a dolog.

Napról napra egyre több használati módot találnak a Kinect számára: az új Kinect Fusion lehetővé teszi, hogy a kívánt tárgy, személy vagy szoba háromdimenziós modelljét azonnal elkészítsük. Ehhez nem kell mást tenni, mint a kamerával letapogatni azt, amit akarunk, a fejlesztői készlet pedig villámgyorsan, valós időben felépíti a virtuális testet. Ez az eszköz a programcsomag következő frissítésében fog bekerülni.

Sajnos még sokat kell várnunk a Splinter Cell: Blacklist megjelenésére, de van mivel csillapítani az étvágyunkat. A Warialasky gárdája készített egy nagyon impresszív kisfilmet, ami a kamerakezelés, az akció és a megvilágítás terén mind-mind a Convictiont idézi, s noha nem minden szempontból végeztek tökéletes munkát, még így is jóval az átlag felett vannak.

Kiderült, hogy a Battlefield 3-ban a játékosok minden 15-ik percben 3,9 millió gránátot dobnak el, 648 ezer járművet pusztítanak el, s 24 millió robbanást okoznak. A játék több mint egy éves fennállása óta naponta több mint 1 TB adatot állítunk elő.

A Gamespot nem szalasztotta el az alkalmat, hogy az Assassin’s Creed IV bejelentésének apropóján a kalózos folyatást összemossa a Monkey Islanddel. Jól tették.