A hír tehát, melynek megvitatására itt összegyűltünk, úgy szól, hogy a dtp entertainment kiadó (nem én degradálom le őket, ők írják így a nevüket) és a RealU stúdió MMOG-t gyárt Tad Williams regényfolyamából, az Otherworldsből.

Az előző bekezdést persze most alaposan át kell gyúrnunk, példának okáért a benne szereplő tulajdonneveket. Először is kezdjük a szerzővel és művével, akit és amit ugyan hosszan méltathatnék, de inkább ráhagyom ezt a témát sokkal profibb módon értőkre, így aztán kiemelten álljon itt három oldal ajánlása:


Aki nem akar annyit olvasni, annak összefoglalnám: a négy kötetes, angol nyelven 3900 oldalnyi olvasnivalót kínáló mű egy erőteljesen cyberpunk alapokra épülő sci-fi, amely a XXI. század közepén játszódik a Földön, illetve a történet legnagyobb részében egy virtuális univerzumban, a címszereplő Otherlandben. Rendkívül izgalmas, színes világ, jól kidolgozott szereplőkkel, remek ötletekkel, és egy kissé ijesztő jövőképpel.

A hazánkban Másvilág címen megjelent tetralógia üvölt a bitbe öntés után, bár persze elég monumentális vállalkozásnak tűnik, ha valaki minden elemét át akarja menteni, vagy inkább életre akarja kelteni, mert ugye itt egy virtuális valóságot kell virtuális valósággá formálni... Nos, a német dtp kiadó 100%-os tulajdonában álló RealU belevágott a projektbe. A teamről annyit kell tudni, hogy bár székhelye Szingapúrban található, de a 80 főnyi legénység igencsak nemzetközi, sok veteránnal, akik korábban olyan csapatokat erősítettek, mint a Melbourne House, az EA, vagy a THQ. A német anyacég pedig nem sokat hezitált, egyből megvásárolta és a srácok feneke alá tolta az Unreal 3 motort, így aztán panaszuk nem lehet ez ügyben, dicsérik is most cefetül az erőművet, melyre most nem térnék ki, erőteljes marketingszaga miatt, meg aztán a kiadott első képek úgyis igazabbat szólnak...

A grafikánál sokkal fontosabb, hogy maga Williams is besegített a munkálatokba, már a koncepció kidolgozásánál ott bábáskodott, így azért talán bízhatunk abban, hogy ennek a játéknak több köze lesz az alapműhöz, mint mondjuk a Shadowrunnak a belőle készült keserű buktához. Sok mindent persze még nem tudunk a cuccról, csak annyit, hogy a lobby (azaz ahol a játékosok várakoznak) a Lambda Mall lesz, tehát egy pláza, illetve hivatalosan „szórakoztató, találkozási és kommunikációs központ”, innen lehet teleportálni a számtalan világok bármelyikébe. Utóbbiakat kíváncsian várom, ugyanis a szerző igazán kiélte magát a témában, hiszen a jégkorszaktól az ókori Egyiptomon vagy Tróján át a Marsig, sőt Óz mesevilágától a rajzfilmhősök konyhájáig mindenféle elképesztő helyen megfordulhatunk a regényben, és ha hasonlóan gazdag világokat (szervereket) rendeznek be nekünk a srácok, akkor tényleg érdekes lehet a cucc. Természetesen a játékban nem a regény sztorija fog megelevenedni, minden játékosnak saját története lesz az adott világon belül (amely azonban a játék folyamán dinamikusan változik körülöttünk), miközben persze találkozik az eredeti mű ismert szereplőivel is, mindezt egy, az ígéretek szerint egyedi, narratív struktúrában tálalják nekünk a fejlesztők, mely azért hű marad a könyvekhez, azok szellemiségéhez.

Egyelőre tehát ennyi, amit tudunk, no meg egy időpont, amit azért nem kell kőbe vésettnek tekinteni: 2010, a platform azonban biztos: kizárólag PC.