Az új SimCity egyike azon játékoknak, melyek megkövetelik, hogy a játékosok folyamatos internetkapcsolattal rendelkezzenek. Ez azért kell, hogy a csalók és tolvajok ellen hatékonyan tudjanak védekezni, de azért is fontos, mert csak így kaphatjuk meg azt a játékélményt, amit a Maxis csapata megálmodott.

A játék technikai felelőse a kötelező internetkapcsolat miatt befutott negatív kommentek hatására megírta az üggyel kapcsolatos válaszát a hivatalos blogon. Ebből megtudtuk, hogy azért kell kapcsolódnunk, mert a játéktér dinamikus mivoltát csak az összekapcsolt játékosok tudják biztosítani, de ami még ennél is fontosabb: a kalkulációkban részt vesznek az Electronic Arts szerverei. A GlassBox Engine gondoskodik minden szimulációról az építkezésektől kezdve a mintegy százezer egyedi polgár viselkedéséig, ám ahhoz, hogy ezt a tengernyi adatot hatékonyan fel tudja dolgozni, külső szervereket von be, melyek hárompercenkénti frissítéssel biztosítják azt, hogy naprakész adatok álljanak előttünk.

A feldolgozott számok segítenek abban, hogy egy dinamikus, a szereplők által befolyásolt világot kapjunk, illetve ezzel lehet pontos statisztikákat és ranglétrákat készíteni, és persze így könnyebb lesz heti kihívásokat elénk állítani. Az persze már más kérdés, hogy a szerverek bírni fogják-e a terhelést...