• Kiegészítőnek indult a játék
  • Azonban a Bethesda másképp döntött
  • Önálló részként adták ki

A Fallout 25. évfordulójának megünneplése keretében a Bethesda és az Obsidian is összefogott, hogy visszatekintsenek a rajongók által kedvelt széria korai éveire, de természetesen az újabb epizódok is szóba kerültek. A videóban Todd Howard elmagyarázta, hogyan sikerült rávenni az Obisidian-t, hogy dolgozzon egy Fallout-játékon, és elárulta, hogy a New Vegas majdnem egy "nagy kiegészítő csomag" lett a Fallout 3-hoz. Úgy tűnik azonban, hogy a Bethesda elég korán meggondolta magát, és Howard személyesen szorgalmazta, hogy az Obsidian fejlesszen saját, önálló játékot.

"Befejeztük a Fallout 3-at, és máris belevágtunk a következő projektbe, még mielőtt a posztapokaliptikus akció-RPG kijött volna" - mesélte Howard a Skyrim és a Fallout 3 egymással párhuzamos fejlesztéséről. "Aztán kijött a Fallout 3, és nagyon nagy sikert aratott, mire megkérdezték: Oké, de akkor mi lesz a folytatással?" Howard szerint a Bethesda egyetlen csapatra gondolt ezzel kapcsolatban: az Obsidianra, egy olyan stúdióra, amelyet az első két játékon dolgozó fejlesztők alkottak. A Fallout 3 grafikus motorját felhasználva láttak hozzá tehát a folytatáshoz. "Tulajdonképpen a Fallout 3 egy nagyobb bővítményének indult" - mondta Howard. "Nagyon erősen éreztem, hogy egy önálló, a saját lábán is megálló játéknak kell lennie". A New Vegas fejlesztésére mindössze 18 hónap állt rendelkezésre.