Emlékeztek még a Far Cry 2-re? Hát ez az, hogy mi is: bár nem volt rossz játék, néhány papíron jól mutató dizájnelem élőben inkább ártott az élménynek, mintsem használt volna. Ilyen volt a malária, a buszozás, a túl sok vezetés és a frakciók -- valahogy az egész játék nem állt össze úgy, ahogy várta az ember.

Ezt úgy néz ki, a Ubisoftnál is tudják, mert Dan Hay, a Far Cry 3 producere most biztosított minket pár apró, de fontos dologról. Nem lesz például maláriafertőzés, a fegyverek sem rozsdásodnak el, az ellenfelek pedig halottak maradnak, ha megöltük őket -- bizony, egy kitakarított területre később fegyverek nélkül is visszatérhetünk.

Megmarad ugyanakkor a tűz terjedése, lesz gyors utazás, na meg kapunk egy pályaszerkesztőt is, mellyel saját szigeteket építhetünk magunknak. És ha már szigetek: a játékban egy sziget lesz a szólómódé, egy a kooperatív kampányé, és egy a kompetitív multié. Remek koncepció, annyi szent.

A Far Cry 3 eddig az egyik legígéretesebb idei FPS-nek tűnik -- hacsak nagyon el nem szúr valamit a Ubisoft, egy összetett és igényes shooterrel leszünk gazdagabbak.