A sorozat harmadik felvonását ezúttal nem a Monolith csapata fejleszti, hanem a Fracture-t is jegyző Day 1 Studios, amely, leszámítva az első F.E.A.R. konzolos portját, meglehetősen tapasztalatlan a sorozatot illetően. Szerencsére azonban a stáb tagjai között a Monolithtól igazolt, az eredeti F.E.A.R.-t kalapáló munkatársakat is találunk, akik gondoskodnak majd arról, hogy a sorozathoz hű játékot kapjunk.

A F.E.A.R. 3 (vagy ha így jobban tetszik: F.3.A.R.) sztorija szerint Alma Wade minden korábbi próbálkozásunk ellenére életben van, sőt gyereket vár, ám ez a normál esetben áldott állapot óriási veszéllyel fenyegeti a világot, így mindent meg kell tenni, hogy a kis szörnyeteg ne jöhessen a világra. A játék főszereplője, Point Man és túlvilági segítőtársa, Paxton Fettel pedig minden tőlük telhetőt meg is tesznek majd, sikerre azonban csak csapatmunka árán számíthatunk. A folytatásban ezért egy komoly kooperatív mód is helyet kap, melyben az egyik játékos a hús-vér Point Mant irányítja, míg a másik a szellem Fettelt terelgeti.

A tűzharcok közepette természetesen a páros ugyanazon katonák ellen fog harcolni, de a két szereplő elértő tulajdonságainak köszönhetően egymástól elkülönülő, a partnert által nem látható szörnyűségeknek lehetnek majd tanú, melyek John Carpenter közreműködésének köszönhetően ijesztőbbek mint valaha, és persze ismét bárhonnan és bármikor jöhetnek. Az eddigi részekhez képest azonban az újonnan kifejlesztett Generative Scare System gondoskodik arról, hogy ezen események helye és időpontja pályabetöltésenként véletlenszerűen változzon, hogy így minden egyes végigjátszás az újdonság erejével hasson.

A F.E.A.R 3 idén ősszel fog megjelenni PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra.