Fekete por, vörös földAz Echelon New York-i csapat, három lelkes srác, Jon Chang, Altay Murat, és Phil Smith alapította – és ők alkotják magát a stúdiót is. Nem kezdők, összeadva 35 évnyi tapasztalat áll mögöttük, olyan ügyfelekkel, mint az HBO vagy különféle katonai magánszervezetek. Ráadásul sikerült megnyerniük ügyüknek az Epicet, így nem meglepő, hogy első játékuk, a Black Powder | Red Earth alatt máris az Unreal 3 motor muzsikál, és azért ez egy jó kiindulási alapnak tűnik... Aki mélyebben kíséri figyelemmel a játékipart, találkozhatott már ezzel a projekttel, ugyanis a GameSpot idén májusban, a független csapatokat bemutató sorozatában már foglalkozott vele, angolul értők és érdeklődők itt megtekinthetik a közel félórás felvételt, melyben mozgás közben is láthatják a játékot.

A BPRE alapvetően egy többjátékos üzemmódú taktikai FPS, 16 fő részére. A sztori 2043-ban játszódik a Marson, ahol egymással acsarkodó nagyvállalatok bérelnek fel zsoldosokat különféle piszkos munkákra. Nyolc nagylélegzetű kampányt fog tartalmazni a játék, általában ipari/városi környezetben, a vörös bolygó porában. A melóért virtuális pénzt kapunk, ezen vásárolhatunk új fegyvereket, vagy fejleszthetjük a meglévőket több mint 100 alkatrésszel, és vehetünk persze páncélt és egyéb taktikai eszközöket is. A csavar valahol itt jön. Először is, akinek ilyen hajlamai vannak, az összekuporgatott pénzt arra is felhasználhatja, hogy saját boltot nyisson, ahol a többi zsoldosnak árulhatja a portékákat. A másik, hogy a harcokban kellőképpen edzett, azaz sok bevetésen a ranglistán előkelő helyre rukkolt játékosok úgynevezett PMC-t (private military company, azaz katonai magántársaság) alapíthatnak, ahol aztán a feladatokra maguk toborozhatják a hadfiakat, különféle klánokat összehozva. Ami még érdekesebb, hogy ez a két utóbbi tevékenység „kiszakítható” a játékból, azaz szabványos webes felületen is elérhető, így bármely webböngészőben futtatható.

Fontos megemlíteni, hogy a tervezésben létező katonai magántársaságok képviselői és korábbi US Special Operations Forces tagok segítik a srácokat, ezek a szakértők 32 országban, köztük Afganisztánban és Irakban szereztek tapasztalatokat, így tehát meglehetősen realisztikus alapokra építkezhettek a fejlesztők.

Az említett GameSpot anyagot elnézve jól haladnak a fiúk, az akciók gyorsak, hevesek, a pályák rengeteg lehetőséget biztosítanak a taktikázásra. Az interfész minimális, a fizika, a fegyverek viselkedése realisztikus, a torkolattűztől az anyagalapú sebzésen át (a meglőtt fémlemezen áthalad a lövedék és belefúródik a mögötte lévő betonfalba, tehát a fedezékkel is csínján kell bánni) az olyan hatásokig, mint mikor meglőve hátratántorodsz. A két kiadott kép kicsit cel-shadinges grafikát mutat csakúgy, mint a szerverünkről is letölthető bemutató videó, persze az igazi majd az lesz, ha mozgásban láthatjuk a cuccot. A független hegesztésre pedig nagyszerű példa, hogy az Echelon oldalán jelenleg a játék logójával díszített pólót lehet megvásárolni, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy mielőbb elkészülhessen a demó, illetve maga a játék. Lelkesedésből, tudásból a jelek szerint nincs hiány, a pénzt kell csak összekalapozni, és egy érdekes színfolttal gyarapodhat a piac.