FIFA 10 [PC]

FIFA 10 PC-s játékképekKezdem először a PC-s verzióval, hiszen mégis az áll közelebb a legtöbbünk szívéhez. Amit várhatunk, az teljes reform az irányításban — a karakterek mozgatásában egészen pontosan. Ennek lényege, hogy a FIFA 10-ben 360 fokban mozoghatunk a játékosokkal, az eddig megszokott darabos nyolc irány helyett. Ez már magában a játékosok kezelésén is újdonságot hoz, nem beszélve a cselezés végeláthatatlan lehetőségeiről. Állítólag kis gyakorlással úgy fickázhatunk majd az ellenséges lábak mellett, mint Messi a gyakorlóbóják között. Természetesen ez a változtatás a passzrendszert is jelentősen érinti, hiszen nem kell hozzávetőleges irányokkal a gépre bíznunk, hogy hova kerül a labda, hanem pontosan oda tudunk így célozni, ahova szeretnénk — gépi rásegítés nélkül. Védekezni is egyszerűbb lesz (ahogyan támadni is), könnyebb lesz pontos becsúszásokat produkálni.

A fejlesztők nyilván a mesterséges intelligencián is okosítani akarnak, sőt, az ígéretek szerint fognak is, illetve bővülnek a taktikai lehetőségek, továbbá több információt tudhatunk meg az éppen soron következő ellenfelünkről, mint eddig.

FIFA 10 PC-s játékképekFIFA 10 PC-s játékképekFIFA 10 PC-s játékképek

FIFA 10 [next-gen konzol]

Az EA Sportsnak már régóta van egy jópofa közösségi oldala, ahol a játékokban megszerzett statisztikákat követhetjük nyomon és írathatjuk ki, de akár blogolhatunk a rendszeren belül (itt találhatjátok az enyémet). Ezek között a funkciók között van egy fényképfeltöltő lehetőség, hiszen már több játék támogatja, hogy beimportáld a saját arcod vagy másvalaki fotóját a játék szerkesztőjébe (a FaceBreakerben és a a Fight Night 4-ben is van ilyen), és újraalkothatod magadat is akár. Nos ez a funkció immáron a FIFA 10 részét fogja képezni, Virtual Pro néven. Ez amellett, hogy egyedi játékosokat készíthetünk, azért is jó, mert a Virtual Pro játékossal különböző „Challenge” feladatokat oldhatunk majd meg a játékban, mely mindenféle jóságok kioldásához vezet (gólörömök, mezek, lasztik, stb.), nem mellesleg statisztikát vezet majd a rendszer a challenge módban elért eredményeinkről, amiket összehasonlíthatunk a barátainkéval.

Játékmenetbeli újdonságokkal is számolhatunk, mint például az ún. „Sürgősségi rendszer”, mely a játékosok reakcióképességét építi, hogy a lehető legjobban reagálják le a pályán zajló történéseket. Életszerűbben mozogjanak, lereagálják, hogy most mélyről felérkezve támogassák a támadást, vagy éppen védekezésnél miképp viselkedjenek a nyomásra. A kapusok reflexei is élesebbek lettek, és most már sűrűbben láthatunk tőlük második védéseket (értsd: elvetődtek egy lövésre, a labda kipattant, de még fektükből megint megpróbálják hárítani a kipattantót). A 360-fokos irányítás a konzolos nagytesóba is belekerül, tehát a játékosok kezelése, azok mozgatása immáron semmilyen korlátok közé nem fog szorulni, hanem azt tehetünk meg és arra, amit csak akarunk — főként, hogy most már konkrétan lehetőségünk is lesz az ellenséges játékost lökdösni, rángatni egy külön gombbal, tehát a testi fölény többet fog számítani, mint eddig.

FIFA 10 Konzolos játékképekKülön öröm, hogy külön pontrúgás formációkat is begyakorolhatunk, illetve létrehozhatunk egy szerkesztőben, amiket elmenthetünk és éles meccsen használhatjuk a sémát. Azt megtudtuk még, hogy a Bernabeu stadion alapból ezúttal sem lesz benne a játékban, hanem letölthető formában kapjuk majd meg, illetve, hogy a Live Season rendszer is felfejlődött 2.0-ra, de részletekkel még nem szolgáltak a készítők.


FIFA 10 Konzolos játékképekFIFA 10 Konzolos játékképekFIFA 10 Konzolos játékképek