Final Fantasy XIII PC-re!A bejelentést a játék producere, Kitasze Josinori ejtette meg a Microsoft E3-as sajtókonferenciája után.

A Square Enixnél a legutóbbi The Last Remnantot leszámítva minden új játék a PC-alapú Crystal Tools programozói készlettel készül. Ezzel a fejlesztők könnyedén tudnak multiplatform címeket alkotni. Kitasze szerint tartalom tekintetében minden Final Fantasy rajongó ugyanazt fogja kapni platformtól függetlenül, és hamarosan újabb videóanyagot láthatunk a játékból.

„Még ki kell találnunk, hogy hány lemezre lesz szükség az Xbox 360-as verzióhoz. Figyelembe kell vennünk a két formátum [itt a DVD-re és Blu-ray-re utalt] közötti különbséget.

Jelenleg a fejlesztés PC-n folyik, ahol megfelelően működik. Éppen azon dolgozunk, hogy működésre bírjuk a játékot Playstation 3-on, így hát nehéz megmondani, mennyi idő kell az xboxos verzió elkészültéig.”


A Final Fantasy XIII a Square Enix zászlóshajója. A játék a Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII kollekció tagja, amibe még a Final Fantasy Agito XIII és a Final Fantasy Versus XIII is beletartozik.

A történetről keveset tudni, csak azt, hogy a Pulse nevű világban játszódik. Pulse egy dús növénytakaróval és veszélyes állatokkal megáldott hely, ahol az emberek félelemben élnek. Ezért a Kristályok (Crystals) elhatározták, hogy építenek egy várost, hogy az emberek biztonságban legyenek a Pulsei vadvilágától.

Final Fantasy XIII PC-re!Az említett várost, amit Cocoonnak hívnak, a rejtélyes fal'Cie faj hozta létre. A fal'Cie-k az emberek felett állnak, és mikor a Kristályok úgy döntöttek, hogy Pulse túl veszélyes az emberek számára, megbízták őket Cocoon megépítésével.

A város lakói félnek a kívül lakóktól, és azt hiszik, hogy azok el akarják pusztítani őket. Cocoon Szent Kormánya ezért bárkit kitilt, ha felmerül a gyanú, hogy valamilyen kapcsolatban van a városon kívül lakókkal.

A játék harcrendszere nagymértékben fog hasonlítani a Final Fantasy VII: Advent Children szisztémájához, de a régebbi játékokból is számos elemet láthatunk újra. Ilyen az Active Time Battle, vagy a Limit Breaket váltó Overclock rendszer. Nem utolsósorban visszatérnek a megidézések (Summons) is.

A játékhoz egy ismeretlen, de mindenképpen különlegesnek ígért többszemélyes módot is készítenek a Square Enix-es srácok, de részleteket nem közöltek.

Tokióban a jövő hónapban, egy nagyobb, játékosoknak szóló rendezvényen a készítők azt tervezik, hogy új részleteket közölnek az immáron multiplatform játékról.