A többszöri halasztás után, úgy néz ki, év végén megjelenik a Half Life 2 következő epizódja. Most a Valve egyik fánkpusztítóját, Erik Johnsont kapták el a GameSpot emberei, és hosszas vallatás után a következő információkat szedték ki belőle.


Friss, ropogós Half Life 2: Episode 2 részletekAz előző rész után vesszük fel a történet fonalát, közvetlenül a torony elpusztulása után. Egy hatalmas portál formálódik, melyet csak annak az információnak a segítségével lehet bezárni, melyet véres küzdelem árán szereztünk meg. Ezt el kell vinnünk a White Forest bázisra, mely korábban rakétakilövőként szolgált. Itt vannak azok a tudósok, családjukkal együtt, akik képesek lehetnek arra, hogy megállítsák az inváziót. Ám a hozzájuk vezető út egy őrült ámokfutás lesz, melynek során Combine katonákkal, idegenekkel, és különös lényekkel találkozunk a vad vidéket átszelve. Ha nem érkezünk meg időben, akkor, Eli Vance szavaival élve, "Olyan lesz megint, mint a Hét Órás Háborúban. Csak most hét percig sem húzzuk.".


Friss, ropogós Half Life 2: Episode 2 részletekAzt már mondták korábban is, hogy az első epizód 6 órás játékidejével szemben most 8 órát tölthetünk Gordon Freemanként, de a használható járműről eddig nem esett  sok szó. Ugyanis, míg az Episode One alatt csak lábbusszal haladhattunk, most egy autó áll rendelkezésünkre, méghozzá egy tapasztalt róka által épített, igazi amerikai hot rod. Igaz, nem túl jó állapotban, ahogy képünkön is láthatjátok, de arra elég lesz, hogy száguldozzunk egy jót, hiszen ez jóval erősebb gép, mint a Half Life 2-ben megismert buggy. Újra összefutunk, több alkalommal is, G-Mannel, aki beavat minket a gondolkodásmódjába is, amellett, hogy utat mutat bizonyos helyzetekben. De új szereplőkkel is találkozni fogunk.


Friss, ropogós Half Life 2: Episode 2 részletekA grafika természetesen fejlődött az előző rész óta. Az első dolog, amit Erik kiemelt, az a fizika volt, hiszen, amint azt korábbi videókban is láthattuk, a terep rombolhatósága fontos a játékban, ezzel már a játék legelején is találkozunk majd. A részecske-effektek is fejlődtek, ennek köszönhetően az eddigi legszebb játékukat alkothatják meg a Valve-os srácok. A Steamnek köszönhetően a vásárlóbázis gépparkjáról elég jó fogalmuk van, így e köré építhették a játékot. A többmagos rendszerek kihasználására külön rendszert fejlesztettek ki, tehát az erősebb gépek tulajai kihasználhatják a nyers lóerőket.


A játék megjelenését most 2007 őszére ígérik, PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra egy időben.