A legfőbb újdonság, hogy a második részben elhagyják a kampányokat, mivel a srácoknak minden fejezethez gyakorlatilag újra kellett fejleszteniük a komplett játékot, plusz ez a megoldás megnövelte az oktatópályákat és a fejezetekhez csatlakozó új játékosok elé akadályokat állított. Az új felállás szerint tehát a GW2-höz expanziók és minikiegészítők fognak érkezni, melyek nagyobb szabadságot adnak a készítőknek, és nem kell aggódniuk az új foglalkozások, vagy a 20-as szint alatti tartalmak miatt.

Guild Wars 2: az első infókMint korábban már írtuk, 2007 karácsonya körül megjelenik az utolsó kampány a GW1-hez, az Eye of the North, mely összeköti a GW1 és a GW2 sztoriját (a hír illusztrációi e játék anyagából valók). Ezután a srácok összeállítanak egy dedikált csapatot, aki csak a GW1 és szerverei további istápolásával foglalkoznak, folyama- tosan frissítve azt, hiszen nyilván sokan lesznek majd, akik még tovább nyomulnak azzal (lásd például az EverQuestet, melynek első része még mindig aktív és népszerű). A többiek gőzerővel hegesztik a GW2-t, hogy 2008-ban beindulhasson a bétateszt.

Lássuk a részletesebb információkat! Ahogy azt már tudjuk, nem lesz migráció, azaz nem lehet GW1 karaktereket átvinni az új epizódba, ám a Hall of Monuments segítségével az ott elért eredményeket meg lehet őrizni, beleértve a neveket, címeket, rangokat, és minden mást, ehhez azonban szükség lesz az Eye of the North-ra, ugyanis ez tartalmazza majd a csatolás lehetőségét. Ezt úgy tessék elképzelni, mint egy családi örökséget, mely egyik generációról a másikra száll...

Guild Wars 2: az első infókLesz ugye négy új játszható faj (Sylvari, Asuras, Charr, Norn), ám ami ennél is fontosabb, radikális változások: teljesen átdolgozott környezeti és karakterirányítási rendszer, átalakított PvP és NPC-társ szisztéma. Nyitott világok, bizonyos területeken instance lehetőségekkel (ezek másodlagos lehetőségek lesznek, ám maga az instance kulcsfontosságú lesz a GW2-ben). Ugyanabban a zónában több száz ember lehet, a döntések az egész populációra kihatnak, és megváltoztatják a küldetések struktúráját (perzisztencia). Például feltűnik egy sárkány, így össze lehet rántani egy csapatot annak elkergetésére. A résztvevők persze XP-t és cuccokat kapnak, ám ha a dögöt nem sikerül elzavarni, újabb küldetés válik elérhetővé, így a többiek, akik kimaradtak a buliból, most megpróbálkozhatnak. A különféle események tehát lehetővé teszik azt is, hogy a különböző szintű játékosok interaktívan részt vehessenek a perzisztens világ életében. Ez különösen fontos azért, mert az ArenaNet nagyon magas (akár 100 feletti) szinthatárt (level cap) tervez, sőt az is lehet, hogy eltörli azt, bár ebben még nincs döntés. A segítők rendszere a CoH-hoz hasonló lesz, azaz lehetőség lesz arra, hogy egy magas szintű karakter erőt adjon át egy baráti, alacsonyabb szintű karakternek. Az irányítás sokkal szabadabb lesz, eltörölve a ”kattints és menj” sémát, és behozva olyan mozgásokat, mint az ugrás, az úszás és a csúszás. Egyelőre kérdőjeles, hogy a környezet elpusztítható lesz-e, de ez is szóba került a fejlesztőknél. A játék támogatni fogja a DirectX 10-et, de persze nem igényli kötelező jelleggel.

Guild Wars 2: az első infókA PvP rendszerről: a szervereken nem lesznek „valós világ limitációk”, azaz kiválasztasz egy „világot”, de a realmek között szabadon válthatsz. A PvP egyik nagy mókája lehet a WvW (World versus World), mely afféle masszív CtF-nek tűnik. A csapatok méretét illetően nem lesz sem minimum, sem maximum kikötés, a nagy portyák akár hetekig is eltarthatnak. A buli végén a „világ” alaphelyzetbe áll, és mehet elölről a darálás. Lesz persze hagyományos PvP is, amelybe beugorhatsz, és kisebb feladatokat hajthatsz végre. A fejlesztők egyébként a csapatokat kb. hetente átrendezik, hogy jobban kiegyensúlyozottak legyenek. És természetesen a GvG is marad, ám ez is balanszírozva lesz a szintkülönbségek kisimítása végett (a készítők „strukturált PvP” néven emlegetik). Újdonság, hogy NPC hősöket lehet felbérelni csapatunkba, és ők nem számítanak bele a létszámba (mindenki csak egy ilyen komát bérelhet fel).

És a legfontosabb: a fejlesztők, minden ellenkező híresztelést és rémhírkeltést letörendő kihangsúlyozták: a Guild Wars havidíjmentes volt, van, és lesz. És ez, érzésem szerint, egy jól összerakott GW2-vel, ismét és továbbra is nyerő húzás lehet...