Lassan közeledünk november felé, ami sokak számára egyet jelent a legújabb Call of Duty megjelenésével, ám a Halo-rajongók egyetlen dolog miatt várják a következő hónapot, s az nem más, mint a 10. évfordulóra alaposan kipofozott Halo: Combat Evolved.

A játék fejlesztésének oroszlánrésze a Saber Interactive műhelyében történt, ahol az ottani szakembereknek sikerült megoldani azt a csöppet sem egyszerű feladatot, hogy egy modern grafikusmotor alatt párhuzamosan futtassák az eredeti Halo: CE-t -- a feladat azonban sikerült, sőt a játékot kiegészítették online kooperatív móddal, 3D-támogatással és Kinect-lehetőségekkel is.

A Kinectnek köszönhetően hangutasításokkal tölthetjük újra a fegyverünket vagy dobhatunk gránátokat, illetve lehetőségünk van arra is, hogy az "analyze" parancs kiadásával az előttünk lévő tárgyakat vagy éppen ellenségeket kielemezzük, amikről aztán a könyvtárban részletes információkat olvashatunk, illetve alaposan szemügyre vehetjük a modelljüket is.

A játék művészeti részéért és a játékmenet finomhangolásáért persze a 343 Industries volt a felelős, akik igazán kitettek magukért. Ahol kellett alakítottak a pályák kialakításán, a textúrákon, a játékélményen, s a legfontosabb dolgon, Master Chief kinézetén -- ezen például hónapokat agyaltak.