A 343 Industries a nyáron jelentette be, hogy a Halo: Combat Evolved Anniversary Kinect-támogatással fog megjelenni, ám hozzátették, hogy habár a funkció néhány új és érdekes dolgot ad a játékhoz, semmi olyanra nem kell számítani, ami gyökeresen megváltoztatná a játékélményt, sőt még a dobozon se nagyon fogják reklámozni ezt. Ez egyik ilyen funkció, hogy a hangutasításokkal tudunk váltani a klasszikus, 2001-es látványvilág és a modern, 2011-es grafika között a Classic és a Remastered szavak segítségével. Érdemes azonban leszögezni, hogy a hangutasítások nem működnek magyar Xbox Live regisztráció mellett!

A Halo: CEA-ban ezen kívül is találunk még Kinect-lehetőségeket, a fejlesztők azonban erről még nem hajlandóak beszélni, csak majd valamikor októberben. A munkálatokat vezető Frank O'Connorból annyit sikerült kiszedni, hogy a többi, egyelőre még rejtélyes lehetőségek már kicsit bonyolultabbak, mint a hangutasítások, de ezek sem változtatnak drasztikusan a játékmeneten, csak bővítik azt, pont úgy, mint a 3D-támogatás.

A Halo-rajongóknak még érdemes tudniuk, hogy a Reach következő nagy frissítése, melyben visszatér a klasszikus pisztoly, elveszíti a bloom effektet a DMR, és gyengül az Armor Lock, szeptember 21-én fog megjelenni. Ezt követően pedig, október 4-én, jön a Beta Hoppers menüpont a matchmakingbe, aminek köszönhetően belekóstolhatunk az Anniversary multiplayer beállításaiba.