Két dán stúdió, a Zyrinx és a Lemon 1998-ban hozta létre a Reto-Moto csapatát, amit még az év végén átkereszteltek IO Interactive-ra -- e cég történetét pedig mind jól ismerjük. Nos, a korábbi alapítók 2008 áprilisában kiváltak az anyacégtől, és újraformálták az alapcsapatot a a régi néven. Első önálló programjukon eddig titokban dolgoztak, ám most eljött a pillanat, hogy előálljanak vele -- ez a Heroes & Generals. A cég célkitűzése már a kezdetektől fogva az volt, hogy megreformálják az online játékteret, ami nagyon ambiciózus próbálkozás, s nem biztos, hogy elő nekifutásra sikerülni is fog, mindenesetre a Heroes & Generals egy érdekes projekt, aminek van esélye, hogy sikeres legyen.

A dán fejlesztők egy második világháborúban játszódó FPS-RTS kombinációt találtak ki, amelyben egyrészt a csatatéren akciózhatunk az egyedi katonánkkal -- akár járműveket is vezetve --, másrészt pedig a War Serveren keresztül a teljes térképet belátva menedzselhetjük az erőforrásainkat, és döntéseket hozhatunk arról, hogy mit és hogyan támadjunk meg a következő hadművelet során. A dolog igazán érdekes része azonban az, hogy a háború szüntelenül hömpölyög majd, s -- a fejlesztők reményei szerint -- mindig lesz több ezer játékos, akik egymás vérét ontják a virtuális csatatereken, ezzel egy igazi, dinamikus háborút kialakítva.

A házi készítésű Retox motorra épülő, böngésző alapú Heroes & Generals még nem tudni, pontosan mikor fog megjelenni, de ha felkeltette az érdeklődésedet, akkor irány a játék hivatalos oldala, ahol lehet jelentkezni az alfatesztelésre.