Habár a világbajnokság tiszteletére elkészített FIFA World Cup South Africából a PC-s játékosok kimaradtak, az idén érkező FIFA 11 kárpótolja majd őket ezen hiányosságért. Elsősorban a konzolos verziókban már kipróbált grafikusmotor átültetésének örülhetünk, ám szerencsére nem csak a kinézet, hanem a játékmenet is fejlődött, melynek köszönhetően ismét egy kicsit közelebb kerültünk a valósághoz.

FIFA 11 JátékképekFIFA 11 JátékképekFIFA 11 Játékképek

A fejlesztők az összetettebb és több lehetőséget biztosító passzjáték (Pro Passing) mellett leginkább a játékosok pályán mutatott stílusára koncentráltak, és nem is aprózták el a dolgot. A cégnek dolgozó 1700 (!) edző által begyűjtött adat segítségével a világsztár focisták viselkedését 36 tényező és 57 egyéb tulajdonság alapján modellezték le (Personality+), valamint mindenki a valódi állapotot tükröző testalkatot kapott, így a pályán könnyedén megkülönböztethető lesz egy-egy játékos. A sajtóközlemény szerint Kakától tiszta, ügyes passzokat, Iniestától gyors fordulókat és szép cseleket, Rooney-tól kemény védelmet és pontos távoli lövéseket, Petr Cechtől pedig látványos vetődéseket várhatunk.

Az idén ősszel PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra, Wii-re, PC-re, PlayStation 2-re, Nintendo DS-re, PSP-re, és mobiltelefonokra megjelenő játékban továbbá finomítottak a 360 fokos cselrendszeren és a mesterséges intelligencián (főleg a kapusokat érintően), valamint a grafika egy fokkal szebb lett. Az igazán érdekes -- és szerintem még a Personality+-t is lepipáló -- újítás azonban a create-a-chant funkció, mellyel egyedei szurkolói dalokat rögzíthetünk, hogy aztán a meccsek közben több ezer szurkoló előadásában hallhassuk viszont a művünket.