A Diablo II leoltott fejlesztője, David Brevik a Eurogamernek mesélte el, milyen is lett volna az a Diablo III, amit még az eredeti, feloszlás előtti csapat elképzelt. Nos, lehet, hogy nem jártunk rosszul a májusban megjelent változattal, a régi tervek ugyanis gyakorlatilag egy MMORPG-ről szólnak.

"Valóssággá akartuk váltani az elképzeléseinket, és MMOG-élményt faragni a játékból. Lettek volna városok, amik nem instance-ok, és melyekben a játékosok találkoztak volna egymással, kereskedhettek és küldetéseket vehettek volna fel. Aztán pedig indult volna a kaland, ahogy régen, csak épp a barátaiddal együtt. Szóval az én ötletem afféle dinamikus online harci zóna volt, ahol a társadalmi érintkezés mindenek felett áll."

S hogy mért nem készült el a Blizzard Diablo-MMOG-je? Nos, Brevik szerint a csapat sokat mérlegelt, de végül elvetette a tervet, mert csak kevesen jutottak el a magas szintű karakterekig, és ott már nehéz lett volna igényes tartalmat, kihívást garantálni. A bivaly avatárok legyűrtek volna minden nagyobb szörnyet, a többieknek pedig nem lett volna elég tere fejlődni. Igen, ez manapság jórészt megoldott probléma, de a 2000-es évek elején még nem volt sem WoW, sem... WoW.

Ami a Diablo III-at és a Blizzard mostani felállását illeti: egyre több szó esik az 1.0.4-es javításról, és legutóbb Jay Wilson beszélt a várva várt patchről. Szerinte a brigád nagyon komolyan veszi a kiegyensúlyozást, szóval a különböző frissített karakterek megférnek majd egymás mellett. Reméljük, igaza lesz.