Jagged Alliance 3 - visszatérnek a zsoldosokSeverna egy kis ország, ami a Közel-Kelet és Afrika határánál fekszik, és egy kemény kezű zsarnok irányítja. Néhány kis csapat ellenálló megpróbálja felszabadítani a hazáját, míg egy szomszédos állam ki szeretné terjeszteni határait, látva a belső konfliktusokat. Ha a helyzet nem lenne már elég rossz, akkor ott van a gazdaság, ami szintén nem áll biztos lábakon, mert a kormány megpróbálta az irányítása alá vonni az ipart. Ezért néhány vezető figura szintén megpróbálja eltávolítani a zsarnokot. Ebbe a káoszba érkezünk meg kis zsoldoscsapatunkkal, hogy a lehető legnagyobb profitot zsebeljük be, attól, aki a legmagasabb bért kinálja.

Mint írtam, 4 frakció lesz, és először a széria történetében ezek közül lehet választani, melyiknek dolgozunk. Néha váltani is lehet köztük, de amiatt nem kell igazán aggódni, hogy esetleg rossz oldallal lépünk szövetségre, ugyanis nincs igazán gonosz vagy jó fél, még a szabadságharcosok sem sokkal többek, mint egy alvilági banda tagjai - mi meg csak a pénzért vagyunk ott, szóval nem lógunk ki a sorból. A megszokott módon a területek a harcoló felek közt vannak felosztva, és állandóan változik a tulajdonosuk. Néha nélkülünk is bekövetkezhet változás, de azért nagyrészt rajtunk múlik, hogy a megbízónk megkaparint-e egy kiszemelt szeletet a tortából, vagy sem.

A feladatok sokszínűek lesznek, egy falu megtisztításától kezdve egy épület felfrobbantásán át akár egy magas pozícióban lévő vezető likvidálásáig minden belefér. Amint végeztünk, a terület a főnöké lesz, mi pedig mehetünk a következő küldetésre. Ám itt is van egy nagy különbség az elődökhöz képest: most nem kell minden egyes katonát megölni, hogy teljesítsük a megbízást - elég, ha csak a célpontot megöljük. Sokszor okosabb is lesz, ha nem kezdünk bele nagy harcokba, mert túlerő is lesz, tehát a jobban kidolgozott lopakodást ajánlott lesz használni.

Jagged Alliance 3 - visszatérnek a zsoldosokA fegyverek biztos ismerősek lesznek a sorozat rajongóinak, a legtöbb visszatér az előző részből. A kicsit futurisztikusabb példányokat viszont egy külön sci-fi módban lehet csak elérni, ha végül meghagyják a játékban a fejlesztők. De a Jagged Alliance 3 helyszíne sem lesz idegen, sok mindenben fog emlékeztetni Arulcóra. Ami viszont más lesz, az az erőforrás-menedzselés hiánya. Nem kell bányát elfoglalni és más hasonló dologgal pepecselni, hanem a játék lényegére lehet fókuszálni, ezzel a fejlesztők egy picit megkönnyítik a játékosok dolgát.

A grafika nem lesz nyálcsorgatóan gyönyörű, de megállja a helyét. Nem saját a motor, a srácok a Nival Interactive-tól vásárolták meg a Silent Storm technológiáját, és egy kicsit feljavították és átalakították a saját igényeiknek megfelelően. Aminek sokan örülnek majd, az a kamera szabad forgatásának a lehetősége és az, hogy nagyon ráközelíthetünk az karakterekre vagy épületekre. Egy másik újítás a játékmenetre is nagy mértékben kihat, ez pedig a rombolható környezet: mindent el lehet pusztítani vagy akár egy új bejáratot is lehet robbantani, ha nagyon védenék azt, ahol be szeretnénk hatolni, de a fedezékek sem tartanak majd örökké, egy gránát vagy egy akna elintézheti (velünk együtt).

A fentiek remélem meggyőztek minden rajongót, hogy az elődökhöz méltó folytatás készülődik megjelenni majd jövő év tavaszán. Addig csak ki kell bírni valahogy, biztosan kapunk még beszámolókat a fejlesztés menetéről. Vagy csak előkapjátok a második rész lemezét, és nosztalgiáztok egy kicsit vele...