Hamarosan érkezik a Diablo 3: Reaper of Souls legújabb frissítése, ami rengeteg újdonságot hoz majd magával. Lássuk ezeket szépen sorban!

Seasons és Leaderboards

Talán a legfontosabb, hogy végre bemutatkozik a Seasons névre keresztelt, várva várt rendszer, amely lényegében megegyezik a Diablo 2-ből ismert ladder-rendszerrel. Utóbbi egy ranglista volt arról, hogy kinek milyen tápos karaktere van. Fontos tudni, hogy ahhoz, hogy erre a listára kerüljünk, egy új karaktert kell indítanunk, amelyiknél bepipálhatjuk, hogy úgynevezett Season hős legyen. Jutalmunk pedig nem csak az lesz, hogy ranglistán nézegethetjük a helyezésünket, hanem ennek köszönhetően egyedi legendary cuccok is eshetnek majd nekünk, valamint új achievementek is megjelennek számunkra. A Seasons mellett érkezik a Leaderboards rendszer is, ahol figyelemmel kísérhetjük saját és barátaink teljesítményét egyes területeken.

diablo-3-ladder.jpg

Greater Rifts

Régebben még Tiered Riftként emlegették a fejlesztők, de mostanra már kiforrottabb formát kapott a dolog. A Greater riftek a sima nephalem riftek egy speciális változatai, melyekbe úgy juthatunk le, ha teljesítünk egy hagyományos riftet. Ha ezekben leverjük a rift guardianokat, akkor eshet számunkra egy greater rift kulcs, amit az obeliszken használva nyithatunk meg greater rifteket. Érdekesség, hogy amennyiben partiban vagyunk, úgy minden játékostársunkat megkéri majd a játék, hogy áldozzon be egy kulcsot ő is, ha le akar menni a riftbe. Ez egyébként működni fog a hagyományos riftek esetében is.

A greater riftek különlegességei:

  • Időre kell teljesítenünk a kipucolást.
  • A legtöbb szörny nem dob semmilyen lootot, minden a rift guardiantól esik. Ennek köszönhetően nem kell időt pazarolnunk majd a tárgyak felvételére és eladására.
  • A szörnyek erejüktől függően töltik fel a teljesítményjelzőt, tehát egy sima csontváz kevesebbet ér, mint egy hatalmas hústorony.
  • Újraszületni csak checkpointon lehet, tehát a hullánkon és a városban nem.
  • Nem teleportálhatunk rá játékostársainkra sem.
  • Amennyiben sikerül teljesítenünk egy greater riftet, mielőtt az időnk lejár, továbbléphetünk egy magasabb nehézségi szintre is.

Legendary gemek

A greater riftek teljesítése nehéz lesz, de a jutalom nem marad el. Megjelennek a játékban a legendary gemek, melyek részletéről egyelőre nem sokat árultak el a fejlesztők. Az viszont már biztos, hogy végtelen mennyiségben fejleszthetők lesznek további riftek teljesítésével, és csak amulettekbe és gyűrűkbe pakolhatjuk őket.

Játékmenet

Rengeteg minden változik a játékmechanika tekintetében is. Az egyik ilyen a monkokat és a demon huntereket érinti, miszerint teljesen átalakul az, hogyan kapják a bónuszokat a dexterity után. A patch érkezésével például minden egyes dexterity pontért armor és nem dodge értéket kapnak, ami jóval biztosabb védelmet jelent számukra egyes esetekben. Ezen kívül változik a gyógyulás mechanikája is. A health globe-ok kevesebb életerőt töltenek majd vissza, viszont a life on hit és life regeneration értékek ezt kompenzálni fogják. 

A 2.1.0-s patch lassan elérhető a PTR szervereken, ami azt jelenti, hogy 2-3 héten belül biztosan befut a végleges változat is. További részleteket itt olvashattok a témáról.