A közkedvelt Anno-széria legújabb részében a távoli jövő jelentette gazdasági és társadalmi problémák elé nézünk, a globális felmelegedés következtében ugyanis a korábban élettel teli területek lakhatatlanná váltak, így a játékosokként új fajta technológiákat kell elsajátítanunk, hogy sikeres vezetői legyünk az embereknek.

Utunk elején két frakció közül választhatunk: a Tycoon tagjai a minél hatékonyabb termelésre és fejlődésre esküsznek, figyelmen kívül hagyva a természetben okozott esetleges károkat, míg ezzel szemben az Eco csoportnak már a nevéből is látszik, hogy mindenük a környezetük megóvása. Annak ellenére azonban, hogy a két frakció munkamódszerei szöges ellentétben állnak egymással, a végcél mindkettőjük számára ugyanaz: a lehető legnagyobb birodalom kiépítése.

Célunk eléréséhez a jelenben is létező, illetve a közeli jövőben talán megjelenő technológiákat használhatunk, ami együtt jár a játékmenet megújulásával. Ennek egyik vetülete, hogy az új építészeti eljárásoknak -- és az új grafikusmotornak -- köszönhetően minden eddiginél nagyobb városokat húzhatunk fel, a birodalmunk pedig az út közben meghozott döntéseink függvényében változik.

A télen érkező, PC-exkluzív Anno 2070 tartalmazza a megszokott szólistamódot és annak végtelenített változatát, illetve a multiplayer szekció sem marad ki, mely a fejlesztést végző Related Designs szerint izgalmas játékmódokat kínál, és azt a lehetőséget, hogy kapcsolatban maradjunk a közösség többi tagjával.