Az Ouya vezetője, Julie Uhrman a Polygon stábjának adott interjújában mondta el, hogy a korábban ismertetett, „évente egy új változat” tervnek megfelelően már elkezdtek gondolkodni azon, hogyan lehetne javítani magán a konzolon. A tényleges munka valamikor jövőre kezdődik el, s a jelenlegi tervek szerint 2014-ben meg is jelenhet az Ouya 2.0 -- a tervezés során azok a fontos kérdések, hogy milyen hardverelemeket cseréljenek le, s változzon-e a kinézet. 

A csapat folyamatosan azon van, hogy jobb és jobb termékük legyen, ennek a célnak az érdekében pedig kapcsolatba léptek a játékosokkal és a fejlesztőkkel, hogy megtalálják a legjobb chipeket, illetve folytatni fogják a szoftveres környezet építését, mindig valamit javítva vagy hozzáadva, ugyanis azt nem akarják, hogy félévente legyen csak egy nagy update.

A cég egyébként még nem döntött arról, hogy az Ouya 2.0 megjelenésekor kivonják-e a piacról az elődöt, vagy meghagyják egymás mellett a kettőt -- a vezérigazgató szerint mindkét opció járható út.

Az Ouya továbbá új kontrollert kapott, miután jóformán senki sem volt megelégedve az első példánnyal. Az ezzel kapcsolatos problémák széleskörűek voltak, kezdve azzal, hogy jelentős volt a késés, aztán a gombok beragadtak, illetve volt, hogy helytelenül továbbította a parancsokat. Szerencsére a problémák szoftveres része már a cég mögött van, illetve megkezdték a javított modellek gyártását -- minden új eladásra kerülő Ouya már ezzel az új perifériával kerül a felhasználóhoz, bár erről csak akkor szerez tudomást, ha már kicsomagolta a gépet, ugyanis a fű alatt lett lecserélve az eddigi modell.

ouya-alt.jpg