Az utóbbi kiadása óta a kötelező javításokat és kisebb kiegészítéseket leszámítva azonban meglehetősen csendben maradtak a srácok -- egész mostanáig, a csapat hivatalos blogján és Facebook oldalán ugyanis az elmúlt hetekben számtalan kép és információ került kiadásra (illetve lájkolásra) a jövőre érkező folytatásokkal, nevesül az Extreme Trucker 2-vel és a Euro Truck Simulator 2-vel kapcsolatban; lássuk, mire számíthatunk a kettes sorszámmal felszerelt epizódoktól!

Extrém unalom?

Hadd kezdjem a sort az 18 Wheels of Steel következő vadhajtásával, ott ugyanis valószínűleg nem számíthatunk komolyabb forradalomra: mint Pavel Sebor, a csapat vezetője kérdésünkre elmondta, az Extreme Trucker 2 is alapvetően azon alkalmi játékosoknak készül, akik élvezték a program alapjául szolgáló fél-reality sorozatokat (itt konkrétan a Jéglovagokról és az Amerikai favágókról van szó), de nem szeretnének huzamosabb ideig a gép előtt ülni, amíg letudnak egy-egy fuvart -- ennek megfelelően (sajnos) játékmenetében az ET2 majdnem teljesen meg fog egyezni elődjével: előre meghatározott megbízatásokat kell teljesítenünk a küldetéshez kapott járművünkkel, melyekért tapasztalati pontokat kapunk, nagyobb XP mellett pedig nagyobb eséllyel jelennek meg elérhető feladataink kínálatában a cím fő attrakciójának számító különleges (legtöbbször túlméretes) rakományok. A folytatás (a visszarakott tankolást leszámítva) igazából csak tartalmában lesz több elődjénél: az előző rész három játszható helyszíne mellé a fejlesztők egy favágás körül forgó Montanát, és egy felettébb egzotikus Bangladest csaptak hozzá, ezzel egyidejűleg pedig az elérhető járművek száma szintén többszörösére nőtt: az eddig kiadott képeken többek között egy daruskocsi, illetve egy extra hosszú körfűrészt szállító szerelvény bukkant fel. A játék jelenleg már zárt bétatesztelés alatt áll, megjelenése 2011 elején várható, itthon előreláthatólag magyar felirattal.

18 Wheels of Steel: Extreme Trucker 218 Wheels of Steel: Extreme Trucker 218 Wheels of Steel: Extreme Trucker 2

Európa újabb ostroma

Bár az alkalmi játékos fuvarozók minden bizonnyal jól ellesznek pár órán keresztül az ET2-vel, mi magunk igazából az előreláthatólag 2011 második felében érkező Euro Truck Simulator 2-re voltunk kíváncsiak, a fejlesztők pedig -- bár eléggé szűkszavúnak bizonyultak a játék több aspektusát érintően is -- több, igen kellemesnek ígérkező fejlesztésről is lerántották a leplet.

Ott van először is maga a térkép: az ETS2-vel érkező Európa amellett, hogy jóval kidolgozottabb és változatosabb lesz elődjénél, egyúttal méretében is jelentősen megnő; a fejlesztők a German Truck Simulator méretarányával dolgoznak, szóval Németország és az Egyesült Királyság pont akkora lesz, mint a GTS-ben és a UK Truck Simulatorben volt (kisebb módosításokkal egyébként egy az egyben fel is használják a két pálya úthálózatát). A bejárható terület tehát igen nagynak ígérkezik, örömünk azonban nem felhőtlen, mivel Pavel elmondása szerint Magyarország (meg amúgy az egész közép-kelet-európai régió) valószínűleg ezúttal sem kerül be az alapverzióba; újabb területeket valószínűleg az időszakosan érkező tartalomfrissítésekkel pakolnak majd be, de reméljük, hogy ez -- az ETS-sel szemben -- nem merül majd ki egyetlen csenevész országban és két főútvonalban...

Euro Truck Simulator 2Játékmenetében a folytatás leginkább a Euro Truck és a German Truck keverékének tűnik: karrierünket az új részben is egy logisztikai cég sofőrjeként kezdjük, majd saját kamionunk megvásárlását követően szabadúszóként folytatjuk, az időlimitre teljesített megbízatásokból befolyó pénzből pedig új kamiont vehetünk, ADR-jogosítványt szerezhetünk, hozzáférést kaphatunk a többi országhoz, saját vállalkozásba kezdhetünk, illetve -- új elemként -- kamionunkat is teljesen testre szabhatjuk. Ez utóbbi tűnik egyébként jelenleg az ETS2 egyik legnagyobb attrakciójának; a fejlesztők ígérete szerint mindegyik típus egy rakás egyedi tuningopcióval fog érkezni, a járgányok teljesítménye mellett pedig azok megjelenését is igen alaposan átszabhatjuk: plusz fényszórókat, megkülönböztető jelzést ("villogót"), matricákat, kürtöket, visszapillantó tükröket, vagy épp gallytörő rácsot rakhatunk kamionunkra.

Apropó, kamionok: a fejlesztők elmondása szerint jelenleg igen nagy esély van rá, hogy több gyártó licencét is megszerezzék, így valószínű, hogy a fiktív típusok helyett végre a megvehető gépszörnyek legtöbbje (vagy mindegyike) valódi márkajelzést kap. A készítők emellett pár új kamiont is terveznek, a Renault oldalán pl. a Magnum mellett a Premium megjelenésére is számíthatunk.

Euro Truck Simulator 2Euro Truck Simulator 2Euro Truck Simulator 2

És hogy hogy fog mindez kinézni? Nos, a tuning mellett a technikai front is jelentős újításokat tartogat, a fejlesztők ugyanis alaposan nekifeküdtek az immár 14. évét (!!!) taposó Prism3D motornak, és szinte alapjaiban írták újra azt. Az új részben ennek megfelelően a kamionok és a tereptárgyak jóval kidolgozottabbak lesznek, a textúrák szintén ugranak egy szintet a minőségi skálán, a fény- és árnyékeffektek sokat javulnak, nem érheti panasz a víz tükröződését sem, emellett a memóriakezelést is optimizálják (szóval az új pályarész betöltésével járó kis szaggatásokat lassan elfelejthetjük). Alapjaiban írják újra emellett az MI-t is (szóval remélhetőleg hamarosan búcsút inthetünk az idióta kocavezetőknek), a motor pedig immár egy külön, a fizikai számításokat végző réteget is kap -- reméljük, ez majd a vezetési modellen is érződik. Mindez persze azt jelenti, hogy a játék éhsége jelentősen megnő: az már biztos, hogy az élvezetes játék egy kétmagos procit fog majd igényelni -- a gépigényről jelenleg azonban többet nem tudni.

Euro Truck Simulator 2Euro Truck Simulator 2Euro Truck Simulator 2

Az tehát már biztos, hogy 2011-ben sem maradunk kamionos játékok nélkül, a készülő ETS2 pedig a cég eddigi legjobbjának ígérkezik -- a kérdés persze csak az, hogy valóban hozza-e az új rész mindazt, amit az előzetes infók és képek alapján elvárunk tőle, és hogy képesek lesznek-e így megfelelni a kamionbarátok egyre növekvő elvárásainak. Jövőre kiderül...