A Star Wars: The Old Republic 2012. november 15-én váltott át ingyenesen játszható modellre, miután az előfizetéses módszer nem váltotta a be a hozzáfűzött reményeket, ugyanis nem volt elég játékos. Ez nagy probléma minden MMOG életében, hiszen felhasználók nélkül kidobott pénz a játékra költött összeg, ez a summa pedig nem kicsi, 200 millió dollár a The Old Republic esetében. Szerencsére a váltásnak áldásos hatásai voltak, hiszen november óta az ingyenes szórakozás hírére kétmillió új játékos érkezett -- a történet teljességéhez azonban hozzátartozik az is, hogy nemcsak a váltás, hanem a javított játékélmény is hozzájárult ahhoz, hogy jöjjenek az emberek.

„2012 tavaszán sok bizonytalanság volt a program körül, hiszen elkezdtünk előfizetőket veszíteni, s akik velünk maradtak, egyre inkább elégedetlenebbek lettek, a panaszok nagy része pedig jogos volt; egyszerűen nem fókuszáltunk eléggé arra, hogy javítsuk a játékélményt.” -- mondta a The Old Republic gyártásvezetője, Jeff Hickman.

A csapat az elmúlt hónapokban javított a szervek teljesítményén, megkönnyítették a barátaink megtalálását, illetve új tartalmakkal bővítették a játékot. Mindennek köszönhetően a szerverek tele vannak élettel, s egyre többen döntenek úgy, hogy kirándulást tesznek abba a bizonyos messzi-messzi galaxisba.