Szerencsére azonban vannak olyan játékosok, akik komolyabban veszik a technikai oldal ígéreteit, és ha kell, maguk járnak utána a dolgok igazságtartamának. Ilyen úriemberek vezetik a Eurogamer által pénzelt DigitalFoundry blogot is, melynek gárdája ezúttal az idei GDC-re kiadott Crysis 2 techdemót vette górcső alá.

Analízisük szerint a videóból leszűrhető, hogy egyelőre vannak még teljesítménybeli hiányosságok a Crytek háza táján. A játék sebessége bizonyos helyzetekben 20 fps-re, vagy akár az alá esik, igaz, ez lehet a bekapcsolt v-sync és dupla pufferelés eredménye is.

Mivel a GDC-s videó nem a legfrissebb, jó kérdés, hogy a játék miként szerepelt a New York-i bemutatón, ahol -- állítólag -- az Xbox 360 verzió futott. A grafika ugyanis lélegzetelállító volt, és ez annak fényében, hogy a CryTek szerint a PS3 változat egy kicsit jobb lesz, igen impresszív képet fest a játék jövőjéről.

A PC-s verzióról a blog azt jövendölte, hogy mivel a város a dzsungellel ellentétben a konzolok technológiájának kedvez, több mint valószínű, hogy személyi számítógépen az így nyert teljesítményt a CryEngine 2.0 legjobb tulajdonságainak visszaültetésével töltik ki.