Csak nehezen adta be a derekát a Star Wars: The Old Republic, de végül a BioWare költséges MMORPG-je is beállt azon programok sorába, melyek részlegesen dobják az előfizetéses rendszert, s mikrotranzakció útján próbálnak hasznot szerezni. Persze az, hogy váltás jön a gazdasági modellben, azt jelenti, változni fog az is, hogy miként játszunk -- legalábbis azok számára, akik nem akarnak a továbbiakban fizetni.

Akik tovább fizetik a havidíjat, azok lényegében nem találkoznak számottevő különbségekkel az eddig tapasztaltakhoz képest, ám akik ingyenesen szeretnének megismerkedni a messzi-messzi galaxissal, azoknak fel kell készülni arra, hogy nem mindenhez férhetnek hozzá. A nem fizetős érdeklődők például korlátozott lehetőségeket kapnak a karakterkészítőben, hetente csak három Flashpoint-, Warzone- illetve Space Mission-eseményben vehetnek részt, csökkentett mennyiségű felszerelést tárolhatnak, valamint hosszabb várakozási időre számíthatnak belépéskor.

A visszatérő előfizetők, vagy azok, akik vásárolnak valamit a piactéren, előnyben részesített státuszba kerülnek, ami azzal jár, hogy néhány extra tartalmat feloldhatnak (sprintelés már az első szinttől, kevesebb várakozás, jobb hozzáférés a chathez), illetve kapnak egy szép kis summát a játék új fizetőeszközéből, a Cartel Coinsból.

A BioWare a későbbiek folyamán -- közelítve a téli starthoz -- jobban is részletezni fogja a különböző korlátozásokat mind szöveges, mind pedig mozgóképes formában.