Érkezőben a Rage, szinte érezni a posztapokaliptikus sivatag száraz illatát. Ennek hatása, hogy az id végre szóba hozza a Doom 4-et, most például John Carmack beszélt a játék technológiai oldalának egyik sarkalatos pontjáról, a motor sebességéről. Engine John elmondta, hogy az id Tech 5 a Doom 4 alatt kétféle fps-korláttal üzemel: az egyjátékos módban 30 fps-t pakol ki a program, míg multiban ez 60-ra ugrik.

S hogy ez miért van így, ha egyszer a szintén id Tech 5-tel hajtott Rage végig 60 fps-sel repeszt? Nos, John szerint a Doom félelemre kihegyezett játékmenete jobban érvényesül 30 fps mellett, illetve jóval több szörnyet lehet a képernyőre pakolni, hogy a grafikai részletesség emeléséről már ne is beszéljünk. Nézzétek csak meg a Rage-et! Nagyon jól mutat, a Doom 4 pedig sokkal szebb lesz nála (legalábbis Carmack szerint). A többjátékos mód viszont pörgősebb a szólónál, ergo ott evidens, hogy a kisebb és kevésbé látványos arénák 60 fps-sel rajzolódnak ki.

A Doom 4-ről egyébként eddig nem sokat tudni. Todd Hollenshead állítása szerint "klasszikus Doom" lesz, pokoli démonokkal és magányos hőssel. A projekten jelenleg egyébként 12 fejlesztő dolgozik. A Rage-en ülő 18 főt csak a játék kiadása után csoportosítják át a Doomra. A képek természetesen nem a Doom 4-ből, hanem a Rage-ből származnak, arra viszont jók, hogy halványan elképzelhessük, milyen is lesz a játék...