Alig egy hete Gabe Newell, a Valve vezérigazgatója az ausztrál Godd Game-nek adott nyilatkozatában érdekes kijelentést tett: „Arra gondolok, hogy sokkal jobb lenne, ha a közösség finanszírozná a játékainkat. Más szavakkal: »Hé, tényleg tetszik ez az ötleted. Befektetném ezt az ötletet a játékba, később visszakapnék valamit az értékesítés után, plusz még egy példányt is a játékból« Tehát ez olyan lenne, mint ami most a kiadók és a fejlesztő között történik meg, csak épp a közösségtől érkezne olyan játékok és ötletek formájában, amit ők szeretnek.”

Nos, valami ilyesmi történt most, a ciki csak az, hogy mindezt egyelőre nem hajlandó elismerni a Valve. Az első fecske a Hellforge oldalán jelent meg, melyben rámutattak egy topikra, melyet a Steam fórumán egy bizonyos m255 nevű felhasználó indított 2008 karácsonyán, és amelyben leír egy Charger nevű főzombit. Most, hogy az L4D2-ben megjelent az ő kreatúrája, szinte egy az egyben átvéve, eléggé kiakadt, főleg, hogy ő ezt egy DLC-be képzelte el, nem egy új részbe, és persze azon is dühöngött, hogy simán lenyúlták az ötletét, amiből persze ők profitálnak majd. A felháborodására végül válaszolt a Valve, kapott egy e-mailt, amelyben közlik vele, hogy a Charger ideáját „különböző forrásokból vették”...

A második „ütés” Walking_Target részéről érkezett, aki egyébként az L4D2 ellenes bojkott alapítója és vezére (forrás: szintén Hellforge). Ő májusban írta le a Spitter nevű főzombi ötletét, amely egy az egyben ugyanaz, mint ami most a játékban szerepel. Amúgy egy Scuzball nevű fórumozó, ugyancsak 2008 decemberében, szintén felvázolt egy nagy hatótávolságú savtámadást a Smoker kiegészítő „fegyvereként”, de Walking_Target koncepciójában egyszerűen nem lehet nem felfedezni az L4D2-beli Spittert...

Érdekes dolgok ezek, és főleg az, hogy a Valve eddig minden ilyen vitát azzal zárt le, hogy ők ártatlanok benne, saját ötlet, más források, már fejlesztettük, amikor írtátok, és hasonlók. Ha Gabe Newell komolyan gondolta, amit mondott, talán el kellene ismerni a közösség kreatív tagjait, mert könnyen elveszthetik őket...



(Kis színes: Walking_Target csütörtök este magára hagyta a gépét, ráadásul bejelentkezve, amire egyik ismerőse unatkozó öccse lecsapott [a bátyja lenyúlta az X360-at, ő pedig játszani akart] és elkezdett trollkodni a Steam közösségi oldalán. Természetesen az eset nagy vihart kavart, szegény koma kénytelen volt magyarázkodni, bár legjobban a kis srác szívta meg: édesanyja egy hónapra elzárta az X360-at, és fájdalomdíjként elküldte Walking_Targetnek bűnös fia egyik kedvenc játékát, a Cod 5-öt...)