Lombba borulnak a pixelfák...Az 1999 végén Chris King és Michael Sechrest által alapított IDV számos tevékenységgel foglalkozik (a cég hadsereg egyik kiemelt megoldásszállítója), játékipari tevékenységük sikerterméke a SpeedTree, mely 2002-ben debütált. A C++ alapú, többplatformos rendszer valósidőben képes élethű erdőket a képernyőre varázsolni, mindezt szinte elhanyagolható erőforrás-igénnyel. Olyan játékokban találkozhattunk vele, mint például az Oblivion, a Gothic III, a Neverwinter Nights II, és az Epic felkérésére az Unreal 3 motorhoz is elkészült egy bedolgozó modulja. A mai napon a cég örömmel közölte, hogy újabb licencekkel bővült a támogatott játékok sora. A vásárlók között van a LucasArts, a Namco Bandai, a Cryptic Studio (egy még be nem jelentett címhez), valamint a Cheyenne Mountain Entertainment, mely a Stargate Worlds MMORPG-hez szerezte meg a termék jogait. Mivel utóbbiról csak a lefújt SG-1 játék kapcsán tettünk említést, készítettem némi körítést a játékhoz, és ezt a hírt is hozzákapcsoltam. Colin McLaughlin, a Cheyenne technológiai igazgatója a kiadott sajtóközleményben ezt nyilatkozta: „A Stargate Worlds univerzuma több ezer bolygót tartalmaz, milliárdnyi helyszínnel. A SpeedTree segítségével ezekbe életet lehelhetünk élethű növényzettel, gyorsan és hatékonyan.” Úgy legyen.