A magát Bryan Danielsonnak nevezető Sega-alkalmazott az esetnek dedikált blogján elmondta: minden korábbi hír legalább 99%-ban igaz, vagyis a Gearbox valóban lepasszolta a munkát egy másik csapatnak, hogy a saját játékain dolgozhasson. Az informátor szerint a kiadó pénzét részben a Borderlands első és második részébe, részben pedig a Duke Nukem Foreverbe fektették, sőt azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy direkt csúsztatták ennyit az ACM-et, hogy még több pénzt szerezhessenek a Segától.

Danielson azonban nem csak Gearboxot okolja a történet miatt, hanem a tettestárs TimeGatet és magát a Segát is. Előbbinek nem kellett volna elvállalni a munkát, vagy legalábbis jobban kellett volna küzdeniük a Gearbox teljes művészeti irányítása ellen, még ha ez a szerződés felbontását is jelentette volna. A Sega pedig azért hibás, mert nem kísérték elég figyelemmel a fejlesztés alakulását, a gondok után el kellett volna kaszálniuk a játékot, illetve nem a munkálatok megkezdése előtt kellett volna bejelenteniük a programot.

A cégen belül állítólag az a hír járja, hogy a kiadó perelni készül, ám az ügy bonyolultabb lehet, mint amennyire elsőnek látszik, ugyanis a termék elkészült, a boltokba került, így szerződésszegéssel az iratok megfogalmazásától függően nem, vagy csak nagyon nehezen lehet majd bármilyen bírósági ügyet kialakítani. Danielson továbbá úgy véli, hogy a Borderlands 1-et és 2-t a Segának kellett volna kiadni, hiszen lényegében az ő pénzükből készült el.