A Turbine gondozásában elkészített, és a Codemasters által kiadott Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar eleinte még nem igazán tűnt ki a játékok közül - persze megjelenése előtt nem sok játék büszkélkedhet ezzel. Mint megannyi korábbi MMORPG kapcsán, bizony itt is az ember feltette az egyszerű kérdést: miért pont ez a próbálkozás lenne sikeres? Itt van nekünk a World of Warcraft, a Blizzard bizonyított és bizonyít hónapról-hónapra. A LOTR Online mégis meggyőzte a világot, hogy komoly ellenfele lehet - természetesen online próbálkozásként csak idővel - a WoW-nak, hiszen a remekül beültetett Gyűrűk Ura világ és hangulat, a remek játékmenet és történet nap mint nap újabb és újabb kihívásokat nyújt a belépő játékosnak - aki természetesen bizonyos idő elteltével rájön, hogy ez sajnos szintén egy igen időrabló alkotás. A kérdés persze az, hogy ez valóban negatív tulajdonság-e, vagy sem?

Mielőtt azonban még inkább belemélyülünk saját agymenésembe, kizökkenek a valóságba és közlöm veletek a fejlesztő srácok legújabb álláspontját, miszerint játékuk nem csak történettel és játékmenetbeli újítással fog időről-időre kitűnni - tehát nem csak "egyszerű" frissítésekkel, karbantartásokkal -, hanem grafikai fényesítéssel is. A műfajon belül most sem számít egy csúf darabnak a LOTR Online, azonban a cég és az Nvidia egymással karöltve megpályázták a DirectX tizedik felvonását, hogy annak minden előnyét kihasználva táruljon elénk egy még szebb, még látványosabb Gyűrük Ura világ. A szebb összhatást persze gépünk azonnal megszenvedi, így nyilvánvalóan ezzel egyetemben nem árt majd időnként "szíverősítőt" - fejlesztést - adni vasunknak...