Mafia 2: részletekAzt már tudjuk, hogy készítik a Mafia második részét, eddig azonban itt nagyjából véget is ért a tények tárháza a sokak által imádott kultuszjáték folytatásával kapcsolatban. Igen, eddig, most ugyanis megtört a jég, és valóságos információözön indult be a "család" magánügyeit taglaló, nyílt világú akciójátékból. A helyszín Empire City, amely - nem csalás, nem ámítás - kétszer nagyobb, mint az előző felvonás terepe volt, és leginkább San Franciscóra hajaz. Vito és Joe játsza a főszerepet - előbbi lesz az irányítható főhős, utóbbi pedig, bár nem kapjuk majd meg felette a kontrollt, létfontosságú szerepet tölt be az akciózásban. (Adja meg a jó isten, hogy ne kelljen kísérgetni és életben tartani...). A történet közvetlenül a második világháború befejezése előtt indul majd - Amerika hadban áll a germán fasiszta gépezettel, és ugye ismerjük a mondást: ha nincs otthon a macska, cincognak az egerek. Ebben a labilis korban könnyű elbukni, és még könnyebb meggazdagodni - főhőseink pedig úgy döntenek, nem járják ki az élet iskoláját, inkább átgázolnak rajta.

Mafia 2: részletekJátéktechnikailag számtalan finomítás történik az előző részhez képest. Az autókat alaposan kidolgozzák, szinte apró szilánkokra lehet majd törni őket, miközben, ha egy eltévedt golyó véletlenül utat talál a benzintankunkhoz... nos, annyiban, hogy bámulhatjuk a töltőképernyőt. Apropó, hajtóanyag-zabálók: ha az utcán autót rabolunk, komoly problémáink akadhatnak majd a zsarukkal, azonban - kapaszkodó - VEHETÜNK is kocsikat, amelyek aztán a történet előrehaladtával amortizálódnak, illetve összekoszolódnak - ilyenkor csak elkavarunk egy benzinkútig, telepumpáljuk a tankot, és fizetünk pár centet az autómosóknak, akik csillogóvá-villogóvá varázsolják kedvenc járgányunkat. Apropó, fizetés: a Mafia folytatása ismételten az első rész alaposságára és realitására megy rá, így a pénz most még fontosabb szerepet játszik majd. Vito gyakran megéhezik, így nem csak a kocsit, de őt is pumpálnunk kell üzemanyaggal, ha pedig ez nem volna elég, hogy elverjük a missziók alatt összekapargatott pénzünket, komplett öltözékeket vásárolhatunk magunknak, illetve fegyverek terén is hatásosabb lesz megkeresni egy csempészt, sem mint besétálni egy - nem létező - boltba.

És a végére egy kis feketeleves: a fejlesztők menet közben meggondolták magukat, ezért a játék elsődlegesen aktuális generációs konzolokra (amelyek ugye ma már a PS3, illetve az Xbox 360) készül, majd pedig csak azok után kezdik el PC-re optimalizálni - így jó eséllyel nem egy-két hét fog eltelni, mire a videojátékos brigád után lecsaphatunk mi is a cuccra. Megjelenés jövő tavasszal, amikor bagzanak a macskák és kanosak a verebek. A galériába pár friss kép is becsúszott - én még mindig az államat keresgélem. Ha ez tényleg így fog kinézni, azt hiszem, mindenki mehet kapálni.