A Dark Millennium Online-t 2007-ben jelentették be, de egészen 2010-ig kellett várnunk a bővebb információkra. Az elképzelés szerint sok-sok évvel a Horus Heresy néven elhíresült polgárháború eseményei után vettük volna fel a történet fonalát, de hogy pontosan milyen konfliktus áll a résztvevő népek között, az máig rejtély, ahogy sok más egyéb is a játékot illetően, azt viszont ismeretes, hogy a fejlesztés nem megy valami gördülékenyen.

A THQ már régóta küszködik a fejlesztéssel, s ma megtudtuk: nem sikerült támogatókat szerezniük a munkálatok folytatásához, a programot azonban nem dobják a kukába, hiszen túl sok pénz van már benne. Azzal a megoldással álltak elő, hogy a játékot egy hagyományos, szóló- és multiplayer móddal ellátott akciójátékká „konvertálják”, a lehető legtöbbet megtartva az eddig kidolgozott elemekből, így remélhetőleg valamikor a nem túl távoli jövőben már a boltokba kerülhet a mostantól csak Warhammer 40k: Dark Millennium néven futó program.

Az átalakításnak persze megvannak az áldozatai is: a Vigil Gamestől 79 dolgozót, a Relic Entertainmenttől pedig 39 munkatársat küldtek el. A Vigil innentől kezdve a Darksiders II-re fog fókuszálni, a Relic pedig a Company of Heroesra és a Warhammer 40k: Dawn of Warra, az viszont kérdéses, hogy most ki dolgozik a Dark Millenniumon, hiszen ezzel kapcsolatban nem volt hajlandó nyilatkozni a kiadó.