Szépen lassan kezdenek helyreállni a SimCity szerverei körüli problémák. Akik lemaradtak volna az eseményekről, azoknak mondom, hogy az észak-amerikai premier napján a játékot kiszolgáló gépek egyszerűen nem bírták a terhelést, s a játékosok nem tudtak belépni, illetve aki mégis, az nem sokáig élvezhette a játékot. Az EA ekkor azt ígérte, hogy a probléma csak az Egyesült Államokra terjed ki, s a globális premierre már semmi gond nem lesz -- nem így történt. A hétvége felé az öreg kontinensre is eljutott az új SimCity, s pontosan ugyanazokkal a gondokkal találtuk szembe magunkat, mint akik a tengerentúlon próbáltak meg egy várost felhúzni.

Mindeközben az EA és a Maxis keményen dolgozott a probléma megoldásán: külön csapatot állítottak fel, aminek az az egyetlen feladata, hogy a felmerült bogarakat eltapossák, illetve növeljék a szerverek teljesítményét. A rettenetes startért felelősséget vállaló Maxis az elmúlt napokban több szervert is üzembeállított, ezzel 120%-kal növelve a befogadóképességet, a megfeszített munkának köszönhetően pedig 92%-kal csökkentették az összeomlásokat. A fejlesztőktől Lucy Bradshaw egy friss bejegyzésben azt mondta: a problémákat már majdnem maguk mögött tudhatják.

Az EA és a Maxis egyébként többször is kifejezte, mennyire sajnálják mindezt, sőt az EA ingyen játékot fog adni azoknak, akiknek ez a szerveres mizéria gondot okozott -- a játékosok azonban annak örülnének a legjobban, ha a csapat eltörölné a folyamatos internetkapcsolat megkövetelését. Ennek céljából már indítottak egy petíciót, illetve üzenetekkel bombázzák a fejlesztőket, ám mindez hiábavalónak tűnik, a Maxis ugyanis online módra tervezte a játékot. A csapat elmondása szerint jelentős mértékű átprogramozás kellene ahhoz, hogy offline módban működjön a játék, s ez egyszerűen nem lehetséges, de a későbbiek folyamán még elgondolkodnak ezen, hogy visszanyerjék a játékosok bizalmát.