Az új SimCity vitatott rendszere folyamatos internetkapcsolatot követel meg, ami az EA elmondása szerint részben másolásvédelmi megfontolásból, de leginkább azért kell, mert a dinamikus játéktérnek és tengernyi adatának feldolgozásához a GlassBox Engine-nek külső szerverek segítségére van szüksége. Mindez papíron jól hangzik, ám a gyakorlatban már több probléma is van: a játék észak-amerikai premierjének napján tucatnyi játékos jelezte, hogy nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tudja használni a frissen vásárolt játékát, illetve összeomlásról, a letöltés körüli problémákról és a mentések elvesztéséről is hallani.

A játékosokat összesen hét szerver szolgálja ki, így lehetőség van arra, hogy egy kevésbé leterhelt gépre jelentkezzünk be, ezzel viszont az a probléma, hogy ha folytatni akarjuk a városunk menedzselését, akkor azon az adott szerveren kell maradnunk, ugyanis a mentésfájljaink is ott vannak, arra pedig nincs garancia, hogy a játékunk „otthona” nem lesz leterhelve.

Az EA twitteren reagált az esetre elmondva, hogy az Origin szerverei nem bírták a terhelést, de csak a felhasználók egy kis százalékát érintette mindez. A cég nonstop dolgozik a probléma megoldásán, s biztosak abban, hogy a globális premierre már nem lesznek ilyen fennakadások. Úgy legyen!