Az eseményt egy varsói bevásárlóközpont moziszintjén rendezték meg; az egész emeletet, az összes teremmel együtt elszeparálták és feldíszítették, hogy aztán mindenki úgy érezze, jóval 2008 után, messze a jövőben jár. No de erről majd később, először jöjjön a lényeg, amitől jómagam is tűkön ültem: a PC-s port részletei.

A mozi legnagyobb termében, körülbelül 100 újságírókollégával egyetemben tátottuk a szánkat, mikor végre elcsendesedett minden, kialudt a világítás, és felharsant a Mass Effect dallama, a hatalmas vásznon megjelent Shephard parancsnok, előtte az intergalaktikus térkép, majd beosont a képernyőre a PC-k házi kedvence: az egérkurzor. Öröm, ujjongás, tapsvihar, majd köszöntött minket Chris Priestly, a BioWare közösségi koordinátora, aki társával együtt (ő kezelte a számítógépet, amit kivetítettek a vászonra) elkezdte a prezentációt.

Mass Effect: Minden, ami PCA játék nagyjából fél éve jelent meg konzolra, és szinte minden földlakó behódolt a Mass Effect világának, és Shepard parancsnoknak. A PC-s verzió tartalmilag és sztoriban teljesen megegyezik X360-as testvérével, ám természetesen az irányításban bőven történtek változások. Nagyon bíztam benne, hogy a portolás nem valami elkapkodott bóvli munka lesz, és ezúttal sem kellett csalódnunk, a BioWare nem hazudtolta meg önmagát: kiváló, sőt, sokkal használhatóbb kezelőfelületet alakítottak ki a karakterek játékbeli menüjének. Xbox360-on két külön menü kellett használnunk - a bal gombbal (LB) hozhattuk elő a fegyvertárcsát, a jobb gombbal (RB) pedig a képességekét, melyekben aztán kedvünkre variálhattuk társaink beállításait, és a sajátunkat. A PC-s verzióban ezt leegyszerűsítették egy nagy átfogó menüre: ha megnyomjuk a szóközt, megáll az idő, és a képernyő bal felén az egyik, jobb felén a másik társunk fegyver- és képességlistája látható, míg alul a sajátunké. Ez az új menü lehetővé tett egy másik hasznos változást az Xbox verzióhoz képest: immáron mindkét csapattagnak különböző parancsokat adhatunk, teljesen ellentétes irányba is küldhetjük őket – erre nem volt lehetőség konzolon, mivel a csapatnak együtt kellett maradnia. A billentyűzet adta lehetőségeket kiaknázandó nyolc gyorsbillentyű áll majd rendelkezésünkre, hogy az erőinket és a különböző képességeinket egyszerűen és gyorsan hozzárendelhessük azokhoz, és bármikor módosíthassuk ugyanezen az egybeolvasztott kezelőfelületen, melyről mellékeltem egy képet is. Továbbá átlakították felszerelések menedzselését is: a különböző fegyvertípusokhoz tartozó elemeket remekül elkülönítették és egy egyszerű point 'n click interfészen keresztül fejleszthetjük, variálhatjuk az adott csúzli képességeit.

Mass Effect: Minden, ami PCÉrdekes módon az ajándék sajtócédén lévő, kiváló minőségű videókon (amiket letölthettek jobbra, a hírhez csatolva) látható volt a PC-s kezelőfelület, de azok még valami korai verzióból lehettek felvéve, mivel az xboxos menüt használták egérrel a 2-es számú videóban, úgyhogy ha megnézitek, ne lepődjetek meg – nem ez lesz a játékban! A fentieken kívül még két dolgon változtattak, mely az irányításhoz köthető; az egyik a Mékó (Mako) nevű jármű kamerakezeléséről szól: Xboxon mindig arra nézett a kamera, amerre haladtál, ám PC-n a kamerát is külön irányíthatjuk majd az egérrel. A másik pedig a minijátékokat érintette, ugyanis kiszedték a "nyomd meg a felvillanó gombot" típusú feladatokat, helyettük egy szintén nem túl gondolkodtató, ám egér- és billentyűcentrikus megoldást eszeltek ki (lásd a bal képen).

Mass Effect: Minden, ami PCMass Effect: Minden, ami PCMass Effect: Minden, ami PC

A fent leírtak nem marketingszövegek, lehetőségünk nyílt kipróbálni a PC-s verziót, és minden tökéletesen működik, nyoma sincs kontrolleres alapkoncepciónak, a fedezékrendszer is ugyanolyan jól használható. Egy gyors huszárvágással térjünk is át a megjelenítésre, ami úgyszintén továbbfejlődött; Priestly elmondása szerint ez elsősorban a vízeffekteken látszik, illetve élesebb textúrákban és az égbolton felbukkanó madarakban nyilvánul meg  – de ember legyen a talpán, aki észreveszi mindezt, hiszen Xboxon már bebizonyította a Mass Effect, hogy mennyire káprázatosan néz ki, amit felesleges fokozni. Ehhez képest fokozták, ami a gépigényen egyáltalán nem látszik meg, és meglepően szimpatikus követelménnyel rukkoltak elő fejlesztők (ezt megnézhetitek a játék adatlapjánál), nem kell majd erőmű az élvezetes és látványos játékhoz. Fél év alatt persze volt is idejük tovább optimalizálni a játékot, aminek köszönhetően a töltési időt is tovább redukálták, úgyhogy tényleg egy szavunk sem lehet.

Mass Effect: Minden, ami PCGondolom, rengetegen kíváncsiak vagytok, hogy tartalmazni fogja-e a PC-s kiadás az Xbox Live rendszerén keresztül elérhető „Bring Down the Skyes” bónuszcsomagot, melyet 400 MS pont ellenében lehetett letölteni. Nos a válasz: nem, nem tartalmazza. Alapból nem, de június elején a PC-sek is megkapják majd a lehetőséget, hogy ingyenesen beszerezzék, úgyhogy semmi esetre sem maradunk négyszemű batarianok nélkül.

A prezentáció végén Chris Priestly beszélt a Fox News-os „úristen, szexeltek egy videojátékban” botrányról, és szolidan beintenek a prüsszögőknek, ugyanis a PC-s verzióban még meg is hosszabbították az aktust...:) Egyetlen sarkalatos pont a játék nehézsége lehet, ugyanis ez teljesen megegyezik az Xboxos tesóval, éppen ezért a leegyszerűsített menünek és az egér adta precízebb célzásnak köszönhetően a hardcore kihívásokat kereső játékosok lehet, hogy hoppon maradnak. Jómagam nem sokat játszottam eddig a Mass Effecttel, de rendezvény során volt szerencsém korlátlanul kiélvezni az egér nyújtotta lehetőségeket; én nem éreztem, hogy nem lenne elég potenciál a normál fokozatban.

Mass Effect: Minden, ami PCEnnyi az, amit a sajtótájékoztatón és az utána készült interjúban kiszedtem Chrisből (balra képen) a Mass Effect kapcsán, aki hihetetlenül barátságos és készséges volt mindannyiunkkal. Miután vége lett a vetítésnek, elkezdődött a parádé - értsd: töménytelen alkohol, rengeteg ínyenc sci-fi kaja, maskarás ufók lepték el a bártermet, lenge öltözetű, hófehérbe bugyolált szépségekkel egyetemben, és egy hatalmasat buli vette kezdetét, ahol újságírók, szervezők, CD Projekt RED-es fejlesztők és a biowares arcok egymást támogatva vedelték a jobbnál jobb koktélokat. Úgy hajnali kettő felé már az én arcomra is masszív vigyor ült ki, gondoltam, letámadom Priestlyt, aki ekkorra szintén kótyagos mámorban úszott a pár liter színes lötty hatására, hátha elárul valami érdekeset mondjuk a Mass Effect 2 kapcsán. Nos, ha mást nem is, de annyit elkotyogott, hogy a második rész előkészületei közben már többször szóba került odahaza a PC-s verzió, mint fogalom, így azzal a kacsintással gondolom nem arra akart utalni, hogy megismerkedne a hotelszobám befogadóképességével, hanem pontosan arra, amiben mindannyian reménykedünk...(a buliképekért erre tessék)

Ezek után mit is mondhatnék? JÚNIUS 6-ÁN IRÁNY A BOLT, ahol magyar felirattal fog megjelenni ez az istenadta galaktikus remekmű, a CD Projekt gondozásában. Ráadásul a magyar fordításon ]{redenc, a PC GURU házi nyelvszakértője, online szerkesztője és játéktesztelője is munkálkodott, úgyhogy innentől kezdve azt hiszem, a fordítás minőségében sem kell kételkednünk (mi is reméljük - ]{redenc). A visszaszámlálás elkezdődött!

Mass Effect: Minden, ami PCMass Effect: Minden, ami PCMass Effect: Minden, ami PC