Az Epic Mickey 2: The Power of Two mindenben alulmúlta a Wii-s első részt, még eladások terén is, ami elég nagy szó, lévén a folytatás már multiplatform termékként került boltokba (Xbox 360, PlayStation 3, PC és Macintosh változat is készült). Az LA Times információi szerint csak Észak-Amerikában 270.000 darabot adtak el a premiert követő első hónapban, szemben az első Epic Mickey-vel, mely ilyenkor már 1,3 millió eladott példánnyal büszkélkedhetett.

Ennek több oka is lehet. Egyrészt a marketing nem volt a helyzet magaslatán, mert olyan funkciókat reklámoztak és emlegettek a legtöbbet, amik aztán a játékra alig voltak kihatással, mégis elijesztették a vásárlók egy rétegét -- jó példa erre a musical jelleg, ami mindössze egyetlen karaktert érint az egész programban. Továbbá a kooperatív módnak sem jutott akkora szerep, mint ígérték, hisz például interneten keresztül nem is lehet együtt játszani a még címében is erre utaló The Power of Two-t.

Aztán ott vannak a negatív értékelések. A PC Guru magazin hasábjain sem dicsértük egekbe a játékot, mert egyszerűen nem sikerült elég jól, és bár a gyermekeket talán nem érdekli annyira a szakértők véleménye, a szülők és az idősebb Disney-rajongók azért csak-csak elgondolkodnak egy-egy alacsony százalékszám láttán.

A baj ezzel egyébként nem az Epic Mickey jövője, mert ez a sorozat amúgy sem tűnt túl tartósnak. Sokkal inkább a Disney játékokhoz való hozzáállása válik kérdésessé: a cég már egy ideje leállt a videojátékok készítésével, egyedül Spectorban bíztak annyira, hogy pénzt toljanak a munkája alá. Csakhogy most benne is csalódtak, így lehet, hogy még a hozzájuk került LucasArts-licencekkel sem fognak törődni, ezzel halálra ítélve egy rakás, még most is releváns franchise-t.