Mike Morhaime nyilatkozik a Blizzard sikerérőlMike Morhaime (képünkön), a Blizzard vezérigazgatója egy hosszadalmas interjúban az AGDC - Austin Games Developer Conference - megnyitóján elárulta nekünk, hogy miért is olyan sikeres vállalat a Blizzard, valamint a számtalan játéka. Hiszen elég csak a legnagyobb címekre gondolni: Diablo, StarCraft, Warcraft. Mind olyan alkotások, melyek mostanra már rég elavultnak tűnnek grafikai szempontból, de mégis akkora rajongói táboruk van, melyet rengeteg mai fejlesztőcég megirigyelhet. A kérdés tehát adott: hol is van a nagy recept, mely által idáig juthat egy neves vállalat?

A történet 1991-ben kezdődik, amikor is egy játék elkészítéséhez még bőven elegendő volt néhány ezer dollár és pár lelkes fiatalember munkássága. Manapság a helyzet már megváltozott, hiszen több száz alkalmazott dolgozik egyetlen egy cél érdekében: hogy millió dollárok beleölése mellett elkészítsenek egy videójátékot.

Mike Morhaime nyilatkozik a Blizzard sikerérőlMr. Morhaime két fontos dologban látja a Blizzard - természetesen magától értetődően így a World of Warcraft - sikerét. Először is a csapat mindig az első helyre sorolta a felhasználónak nyújtott élményt, így természetesen a mi igényeink voltak a középpontban. A másik nagy szempont véleménye szerint maga a Blizzard név, mely már hatalmas tábornak örvend. Egy egyszerű példával próbálta Morhaime prezentálni a dolgot: szerinte egy vásárlót a boltban általában meggyőzi a Blizzard embléma a dobozon, s nem azt nézi elsőre hogy milyen játékot is vesz meg. Ebben pedig lehet valami, hiszen a cég mindig is a minőséget tartotta előbbre. A bizalom elnyerése a legnagyobb trófea, mellyel büszkélkedhet egy cég - no meg hamar kifizetődik a fentiek szerint is ez a kiváltság. Ráadásképp nem sok csapat mondhatja el magáról, hogy megengedhetik maguknak a számtalan halogatást, csúszást. Az úriember szerint ugyanis rengeteg program bukik el a kiadó vagy a várakozó játékosok unszolása miatt, akik az idő előtti megjelenést szajkózzák a fejlesztőknek.

Mike Morhaime nyilatkozik a Blizzard sikerérőlVégezetképp Morhaime kitért a World of Warcraft fő erényére. Az ő elmélete szerint az egymást követő sikerrel záruló tesztek, a játékosok kívánalmainak figyelembevétele és a játékbeli szabálytalanságok szigorú büntetése teszi lehetővé azt, hogy jelenleg már kilencmillió előfizetője legyen ennek a hatalmas világnak.

Azt hiszem ezek igen csak elgondolkodtató dolgok, s valószínűleg valóban ezek lehetnek azok a dolgok, melyek egy játékot/csapatot igazán naggyá tesznek. A kérdés csupán az: vajon bárki megengedheti magának, hogy a megjelenési dátumot figyelmen kívül hagyva dolgozzon plusz hónapokat egy játékon? A választ már jól ismerjük...