Sokaknak az agyára megy a mikrotranzakcióra épülő üzleti modell, ami szinte minden második játékban jelen van már. Nos, nekik rossz hír, hogy az EA mindezt egy következő szintre szeretné vinni, mégpedig azzal, hogy minden játékába beépíti ezt a gyűlölt rendszert.

A Morgan Stanley Technology Media & Telecom konferencián az EA pénzügyi felelőse, Blake Jorgensen kertelés nélkül kijelentette: a jövőben érkező minden játékuk tartalmazni fog mikrotranzakciót, amivel játék közben valódi pénzért vehetünk egy új karaktert, kocsit, fegyvert, felszerelést vagy éppen magasabb szintre kerülhetünk, egyszóval bármit, ugyanis van erre kereslet. Jorgensen elmondása szerint a játékosok szeretik és elfogadják ezt a fajta üzleti modellt, mely a játékipar következő nagy szegmense lesz, amiből természetesen nem szeretnének kimaradni.

A mikrotranzakció persze már nem újdonság az EA számára, elég csak a Dad Space 3-ra gondolni, melyben a nyersanyagokra és felszerelésekre terjed ki a rendszer, s noha mindez teljesen opcionális, nagy port kavart, így kérdéses, hogy mennyire lesznek elnézőek az emberek, mikor a FIFA-tól a Battlefieldig minden EA játékban ott figyel majd a mikrotranzakció.