A kiadó a hivatalos közleményeiben cáfolta, hogy komolyabb probléma volna, azt viszont elismerték, hogy átszervezik a vállalatot, mégpedig olyan módon, hogy eltávolodjanak a licenc alapú fejlesztésektől. Ennek hozománya az volt, hogy két ausztrál stúdiójukat, név szerint a THQ Studio Australiát és a Blue Tongue-ot bezárták, ezzel utcára téve mintegy 200 embert -- a lejtmenetnek azonban még itt nincs vége.

Tegnap megtudtuk, hogy a cég lekerülhet a tőzsdéről, mivel a részvényeik nagyon keveset, közel 70 centet érnek (évekkel ezelőtt 30 dollár körül mozgott az árfolyam), ma pedig az is kiderült, hogy további 170 embert fog elbocsátani a cég. A leépítésről egy független szakértő, Kevin Dent számolt be, s nem csupán pletykaként, hanem biztos tényként közölte mindezt, sőt hozzátette, hogy a felső vezetésben is vannak áldozatok, például a technológiai fejlesztésekért felelős alelnök, Mark DeLoura is távozik.

Arra a kérdésre, hogy miként került ilyen szorult helyzetbe a cég, nehéz volna egyszerű választ adni, de a magyarázatot a vezetőség rossz döntéseinek és a hanyatló casual-piacnak a kombinációja körül kell keresni, az így kialakult gödörből pedig nagyon nehéz lesz kimászni. A cégnek persze vannak ígéretes, a közeljövőben megjelenő játékai, például a Metro: Last Light, a Darksiders II, a South Park: The Game, a későbbiekben pedig az inSANE, a Devil's Third és a Warhammer 40,000: Dark Millennium Online, ugyanakkor a uDraw és a Red Faction: Armageddon buktája csak tetézte a bajt.