THQ

A THQ decemberben hivatalosan is csődöt jelentett, ám ahogy az ilyen nagy cégeknél lenni szokott, a pusztulás inkább jelent nem hivatalos újjászületést. A kiadó vezetői jobbnak látták lekormányozni a céget a szikla széléről, hogy egy 30 napos licit során eladják magukat és az általuk felügyelt licenceket a kifejezetten ilyen ügyekre szakosodott Clearlake Capital Group befektetőcégnek. A THQ vezetőinek terve az volt, hogy a csőd lefolytatása után újult erővel térjenek vissza, mentesen az adósságaiktól, de kezükben a most is tartó fejlesztéseikkel. Sajnos azonban úgy tűnik, ez nem fog menni egykönnyen.

Az Egyesült Államok egyik csődeljárás-felügyelő ügyésze, Roberta DeAngelis hivatalos ellenvetést nyújtott be az eladási folyamatok miatt. Úgy érvelt, hogy a THQ céges tulajdonának elárverezésére szánt 30 napos intervallum nem elég hozzá, hogy a Clearlake Capital Group konkurensei felmérhessék a licitek értékét, ergo a hatalmas cég egyedüli esélyesként indul a saját árverésén. DeAngelis kifogásolja továbbá, hogy még ha meg is nyerné egy másik vevő a THQ jogaiért vívott szélmalomharcot, a Clearlake Capital Groupnak a tranzakció lebonyolításáért járó 2,25 millió dolláros bónusz irreálisan nagy összeg lenne, amit sehol sem indokolnak a szerződésben.

Bár egy ügyész nem csinál nyarat, az adás-vételt még egy hivatalos ellenvetés lassítja, melyet a THQ hitelezői nyújtottak be, nyilvánvaló okokból kifolyólag. Az akción komoly összegeket vesztő támogatók fájlalják, hogy a THQ a tranzakcióról szóló szerződésben a munkahelyek megtartását és az elmaradt fizetések pótlását ígéri, méghozzá adósságokból, mert nekik ugye már nem telik rá, hogy kifizessék a hátralékaikat. Magyarra fordítva az a baj, hogy a kikötések nem nyíltan ugyan, de garantálják a THQ egyben történő felvásárlását -- ennek mi, játékosok és az ott dolgozók örülnének, de a pénzemberek persze nem, mert soha nem látnák viszont a pénzüket.

Röviden összefoglalva: a THQ akkor járna jól, ha 30 nap alatt találna egy vevőt, ami szinte biztos, hogy a Clearlake Capital Group lenne a saját maga által rendezett árverésen. A kiadó egy az egyben átkerülne a cég keze alá, megtarthatna egy csomó játékot, és új vállalatként, de üzemelhetne. Csakhogy ha a 30 napos határt kitolják, megjelenik a többi licitáló, akik szép lassan széthordják a THQ örökségét.