Ahogy a blogomban, az évértékelő írásomban is megemlítettem, számomra 2008 az „indie”, azaz a független fejlesztők éve volt, és az idei palettát végignézve ez csak erősödni fog 2009-ben: apró műhelyekben zseniális címek készülnek, a pénzt lelkesedéssel és fanatikus munkával pótolva. Ez számomra külön öröm, hiszen ifjúkoromat, a 8-bites érát idézi – a mai játékipar ilyen, egy-két fős teamek összekalapálta piciny csodákból nőtt ki dollármilliárdos iparággá. Ennek a folyamatnak egyik emblematikus játéka volt a tavalyi évben a World of Goo, ami tényleg úgy zseniális, ahogy van.

Nem szégyen a kicsiktől tanulni!A ragacsos móka alkotógárdája, a 2D Boy, mindössze két emberből áll, akik, kissé ironikus módon, korábban az EA színeiben kalapáltak a sok ezer „névtelen rabszolga” között: Kyle Gabler a Maxis/EA (a képen jobb oldalon), Ron Carmel (balra) pedig a szintén EA-tulajdonú Pogo.com játéktervezője volt. Így aztán érthető, még ha nem is mindennapos Peter Moore, az EA Sports fejesének megnyilatkozása. Ahogy ugyanis a blogján bevallotta, miután kipróbálta a demót, rögtön elfogta a lelkesedés: „bár nem az én sportom, de rengeteg csodálni való van egy ilyen egyszerű, mégis lenyűgöző fizikájú játékban, amely elegáns és valahogy addiktív élményt nyújt, még egy demonstrációban is”. Nem szégyellte leírni, hogy van mit tanulniuk két korábbi kollégájuktól, azaz abból, hogyan lehet minimális pénzből egyedi és sikeres játékokat létrehozni. Őt idézve: „ez a fajta kreativitás és vállalkozószellem az, ami valóban az innováció motorja.”

Ennek szellemében próbál meg új utakra lépni az általa irányított divízió is az új évben: az elkövetkező három hónapban három hasonló projekt is piacra kerül. Az első a 3 on 3 NHL Arcade, mely 800 MS pontért, illetve 10$ / 9,60€ értékben lesz beszerezhető (XLA/PSN); ebben gyors hokimeccseket játszhatunk karikírozott, nagyfejű karakterekkel, és ez a cím a terveik szerint az idén megjelenésre kerülő olcsó, mindenki által megkedvelhető EA Sports arcade játékok prototípusa lesz. A másik a Wii-exkluzív NASCAR KART Racing, a harmadik pedig az EA SPORTS Complex, mely PlayStation Home-ra jelenik meg tavasszal. Mint Moore elmondta, ez a fajta szellemiség reményei szerint a PC-s projektjeiket is átitatja majd, és a személyi számítógépek közösségét is új élményekkel tudják gazdagítani.

Utóbbiban én is bízom, de már az is nagy szó, hogy egy ekkora cég vezető embere képes ilyen gesztusra, ami mindenképpen nagy elismerése az indie játékfejlesztésnek, és annak is bizonyítéka, hogy bizony a kreativitás soha nem pénzkérdés..