Edmund McMillen a Eurogamernek adott interjújában beszélt a Super Meat Boy és a The Binding of Isaac születéséről. Előbbi -- saját bevallása szerint -- tuti sikernek indult, utóbbival viszont megvolt a bukás esélye.

"Nehéz kimondani, mert utálom kimondani, de az a helyzet, hogy Super Meat Boyjal biztosra játszottam. Úgy mentünk bele, hogy tudtuk, beválhat az XBLA-s üzlet. Milyen játékot készítsünk így hát? Nem újat, mert az veszélyes, hanem inkább készítsünk valamit, amit már ismernek az emberek. (...) A Super Meat Boy nagyon közel áll ahhoz, amit képes vagyok kiadni magamból, de messze sem a cél. Nagyon-nagyon biztonságos játék, amit alacsony rizikófaktorral csináltam, mert tudtam, hogy sok forog kockán."

Na és a The Binding of Isaac?

"Aztán a Super Meat Boy után megmozdult bennem valami. Nem kívántam tutira menni. Kockáztatni akartam. (...) Mindent bele akartam adni. Sokszor volt, hogy azt mondtam magamnak, »igen, ez belefér«, majd visszakoztam, hogy »megint ezt csinálom? Megint karrier-öngyilkosságra készülök?«. De mindig meggyőztem magam, hogy »ez jó, ez tetszik, ezt élvezem és tudom, hogy kockázatos«."

Nos, Edmund előérzete jót súgott, a játék remek lett és a vásárlók is kedvelik -- nemrég ment el belőle a 700 ezredik darab.