A Prey nem kevés hasonlóságot mutat a Thief /System Shock/Bioshock-játékokkal, ami nem véletlen, hisz az Arkane Studios szíve felé ez a stílus húz. A csapat előző játékaira, a Dishonored epizódjaira is jellemző volt, hogy lopakodással és RPG elemekkel vegyített FPS-ek voltak, és ez lesz a Prey jellegzetessége is. Az említett játékelemek már a stúdió első játékban, az Arx Fatalisban is megtalálhatóak voltak, szóval a csapat még mindig ragaszkodik a gyökereihez, és ezt jól is teszi.

Pete Hines, a Bethesda Softworks alelnöke az Xbox: The Official Magazine-nak adott interjúban is rámutatott arra, hogy nem véletlenül az Arkane kapta meg a Prey fejlesztését. „Nem úgy ment dolog, hogy elkezdtünk az Arkane csapatával dolgozni, és megkértük őket, hogy csináljanak egy versenyzős- vagy rögbi játékot. Sokkal inkább úgy ment, hogy: Nézzétek, ti nagyon király és magával ragadó rendszer-alapú (system-based) játékokat csináltok.” Szóval a Bethesda is olyan fajta játékot vár tőlük, minek elkészítésében ők igazán profik.

„A Dishonored csak a következő lépcsőfoka volt annak, amit már korábban megcsináltak, és ahogy azt látjátok, a Prey is nagyon hasonló helyzetben van. Egyes dologokban eltérő, menő és egyedi, de az egész magja még mindig az a magával ragadó, nem scriptelt FPS, ami felfedezésre és döntések meghozatalára bátorítja a játékosokat.” A Bethesda számára pedig ideális az ilyen fajta játék által kínált élmény. Remélhetőleg Prey legalább a PC-s startjában nem fog hasonlítani a Dishonored 2-re, de szerencsére erre ígéretet tettek a készítők.