Prototype: alakváltós akció indulKezdjük először a fejlesztőcsapattal, mely nem más, mint a kanadai, 2005 óta a Vivendi Games családjába tartozó, és a Sierra alá „beosztott” Radical Entertainment. Tulajdonképpen sikeres bandának nevezhetjük, hiszen a The Simpsons Hit & Run hatmillió példányban kelt el, és nekem is egyik kedvencem, a konzolos The Incredible Hulk: Ultimate Destruction szintén jó fogadtatásban részesült, és jelenleg a szintén csak konzolokra készülő új, a Crash Bandicoot-szériába tartozó Crash of the Titans is jónak ígérkezik. Egy játékot azonban személy szerint én soha nem fogok nekik megbocsátani, és ez bizony árnyalja a képet: a Scarface: The World Is Yours ugyan szintén 75% körül teljesített, de a botrányos PC-portolás és az egész csomag nekem, aki minden idők egyik kultuszfilmjeként imádja a ’83-as Brian De Palma művet, alaposan eláztatta a fejlesztőket. Nos, itt a lehetőség a csorbaköszörülésre...

A játék egy teljesen saját cím, azaz nem valami képregény- vagy filmfeldolgozás, amit azért érdemes kihangsúlyozni, mert azért jó pár eleme nem tagadhatja le, hogy a srácok, hogy finoman, némi képzavarral fogalmazzak, élénk érdeklődéssel rajta tartják ujjukat az említett műfajok pulzusán, de a játékipar legújabb fejlesztései is meg-megérintik őket. A Prototype című mű egy teljesen nyílt világú, szabad játékmenetű akcióorgia lesz. Főhőse Alex Mercer, egy férfi, akit saját múltjának árnyai kísértenek, és New York Cityben vívja titkos háborúját (szegény „Nagy alma” megint kap az arcába...). A dolgok persze egyre jobban elfajulnak, lassan kicsúsznak emberünk irányítása alól, ami azért is baj, mert saját eredetével kapcsolatban egy összeesküvésre bukkan (modern típusúra tessék gondolni), mely így már, minő meglepő, soha nem látott fordulat, az emberiség jövőjét veszélyezteti.

Prototype: alakváltós akció indulPrototípus? Eredet? Igen, ugyanis egy dolgot még nem árultam el: Alex barátunk különleges adottsággal bír - képes pillanatok alatt bárkinek, aki útjába áll, pontos másolatává válni, azaz annak alakját felvenni és ellopni tulajdonságait, képességeit, erejét. Mindez alaposan felborítja azért a sablonos akciókat, és rögtön pici Prince of Persia, Assassin Creed, Crackdown, Hulk, etcetera érzés fonhatja körül pók(ember)háló finomsággal újdonságokra érzékeny csápantennáinkat: Alex eme alakváltásokkal képes bármilyen felületre felmászni vagy azon végigfutni (bizony, falon futás, picit bedőlve, ahogy az kell), 30 emelet magasra felugorni, és bármit megsemmisíteni. Ha félretesszük az „ilyet már láttunk” - amúgy persze jogos - fanyalgásunkat, azért abban megállapodhatunk: végül is ha már akció, akkor legyen ilyen. Ez ugyanis azt jelenti, hogy valóban fantáziánkra lesz bízva, hogyan oldunk meg egy feladatot, és a terep, esetünkben New York a mi kis játszóterünk lesz, ahol elsüthetjük a különféle mókákat, miközben forgáccsá aprítunk mindent és mindenkit, hol rendőrré, hol hajléktalannak álcázott egykori különleges ügynökké alakulva (vagy ez már egy másik játék?). No, a lényeg a lényeg, egyelőre ennyi a hír, plusz pár süti kis kép, melyekből az is kiderül, hogy hősünk más okosságokkal is bír, például a talajból tüskéket előnövesztve nyársalhatja fel ellenségeit (úgy tűnik, a Diablo 2 és más fantasyk druidájának vére is ott csörgedez az ereiben...).

Már csak a szokásos tiszteletkörök vannak hátra: a cucc 2008 nyarán érkezik PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra, bővebb információk pedig reményeink szerint hamarosan; maradjatok vonalban, és ne alakuljatok át se törpévé, se trollá - hogy is nézne már az ki...