A Doom 3-at lehet szeretni vagy utálni, de egy biztos, 2004 előtt nem sok FPS-t várt annyira a PC-s társadalom, mint az id Software hét évég követő nélküli remekét. A tavalyi Rage óta a csapat nagyon óvatos, a még 2008-ban bejelentett Doom 4-ről semmit sem hajlandók elárulni, de a Doom 3 azért kap egy frissített tartalommal és szebb grafikával ellátott kiadást Doom 3: BFG Edition címmel. Az októberi megjelenés minden bizonnyal a Doom-brandet igyekszik visszahozni a köztudatba, hogy a Doom 4-et minél több ember várja tűkön ülve.



A játékról eddig csak annyit tudtunk, hogy lesznek benne sosem látott pályák, és hogy a mostani konzolokra 720p-be húzott felbontással jelenik meg. Tim Willits viszont leült a VG247 újságíróival, és megosztott pár érdekes információt. Ezek közül a legfontosabb, hogy a pályadizájnon változtatott a csapat, így a sokadszorra is ugyanolyan stílusban előugró impek és pinky démonok helyett új, sokkoló meglepetések várnak ránk.

Technikai téren sem csak a felbontás változik. Tim szerint az id programozói sok kódrészletet emeltek át a Rage-ből, így például a fény-árnyékkezelés, a filterezés és a részecskeeffekt-rendszer is az id Tech 5-ból származik. A textúrákat is átdolgozták, világosítottak a pályákon, és a zseblámpa sem csak a fegyverek helyett lesz használható. Egyszóval az egész Doom 3-at átalakították.

Mi már várjuk a BFG Editiont, igaz, sokkal jobban örülnénk egy részletes Doom 4 bemutatónak...