Nem az volt a gond, hogy a virtuális játszótér nem volt szórakoztató -- a négyzetalakú telemben végtelen rakétával gyakorlatilag össze-vissza ágazó alagutakat fúrhattunk, amely annyira szórakoztató buli volt, hogy talán ennek is köszönhető a program iránt érzett mérhetetlen csalódás sokak számára. Amint ugyanis átvehettük a marsi konfliktusbeli szerepünket főhősünkkel, rombolható falat csak ott találtunk, ahová a dizájnerek elrakták -- magyarul kaptunk egy rakás ajtót, amelyet kulcs helyett rakétavetővel nyithattunk meg, mindezt annyira elhúzva, hogy a legtöbb dögunalmas FPS program is sírva könyörögne a receptért. Eladások tekintetében annyira nem szerepelt rosszul a dolog, kaptunk folytatást is, egy, az akkori PC-knél már elavultabb konzolgenerációra, még több butítással, és úgy tűnt, a Red Faction nevet elnyeli a jótékony homály...

Most azonban már tudjuk, hogy jön a folytatás. A Guerilla több ponton is szakít a hagyományokkal: megdöbbentő módon nem PS2-re, hanem aktuális generációra készítik, TPS nézetet kap a szokásos FPS helyett, sőt, az egész cselekményt egy nyílt világba helyezik. Az ígéretek jól hangzanak, ráadásul most kiderült, hogy a fejlesztők azokat is szeretnék meggyőzni, akik az előző felvonásoknál már kiszálltak, így lesz játszható demonstráció a szoftverből. Azok, akik előrendelik a játékot egy külföldi honlapon, egy héttel a magányos teszt előtt hozzájuthatnak a matériához -- mindenki másnak április huszonharmadikáig kell várnia az egy gigás csomagra. Reméljük, sikerül hozni a szintet, elvégre annak idején sok potenciál volt a cuccban, most pedig talán már a gépek is bírnak egy konkrétabb fizikán alapuló játékmenetet.