Az első beszámoló alapján a fejlesztők nem voltak szégyellősek egyes elemeket átemelni más, sikeresebb sorozatokból, így alakulhatott ki az a különös helyzet, hogy a Prey 2 a Mirror's Edge, a Killzone, a Borderlands, az Assassin's Creed és a Mass Effect játékok bizarr, de első hallásra érdekes keveréke lesz.

A történetünk ugyanott kezdődik, ahol az első játék is, ám Tommytól eltérően, hősünkkel, a börtönőr és seriff Killian Samuelsszel a harmadik típusú találkozás után az Exodus nevezetű idegen bolygón találjuk magunkat, ahol az Assassin's Creed 2-ben látottakhoz mérhető óriási városok, sivatagok, barlangrendszerek és erdőségek várnak minket, tele idegen lényekkel, akárcsak a Mass Effect-szériában.

Az itt található feladatainkat többféleképpen is megoldhatjuk majd, ám bármelyik utat is választjuk, szükségünk lesz Samuels Faithet is megszégyenítő akrobatikus képességeire, amikkel nincs olyan fal, amit ne tudnánk megmászni, vagy olyan szakadék, amit ne lehetne átugrani, valamint a fegyverünket is kénytelenek leszünk használni.

A játékmenet ezen része a Killzone-ból és a Borderlandsból vett kölcsön néhány elemet -- a fedezékrendszer például a helghast elleni küzdelmeinket idézi majd, a győztes tűzpárbajok után elhullajtott, a későbbi fejlesztésekre használatos pénzérmék begyűjtése pedig szakasztott olyan lesz, mint a Gearbox Software 2009-es sikerjátékában. A multiplayer mód azonban semmilyen formában nem került átültetésre, mivel a Human Head emberei idejekorán belátták, hogy nem tudnának egy olyan többjátékos komponenst összerakni, ami fel tudná venni a versenyt a piac többi tagjával. A teljes erejüket így a szólistakampányra fordították, amit később letölthető tartalmakkal is kibővítenek majd.



A Prey 2 PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra fog megjelenni, valamikor 2012-ben.