A harmadik Saints Row-ban nem a bűnözővilág ranglétrájának alján kezdünk, alantas fuvarozós és egyéb küldetésekkel felküzdve magunkat a tápláléklánc tetejére, hanem rögtön a bandavezér szerepét töltjük majd be, de persze még így sem sétagalopp az élet, hiszen egy óriási üzletet kell vezetünk, ami fejlődést követel meg, ehhez pedig új területekre és „ügyfelekre” van szükségünk, amiket csak egy rivális bandán át szerezhetünk meg.

Ezt a bandát Syndicate-nek hívják, s már rögtön a játék elején előnyből indulnak: a Saints egyik küldetése balul sült el, aminek az eredménye az lett, hogy a csapat nagy része börtönbe került, a felső vezetés -- köztük mi magunk is -- pedig a Syndicate fogságába került. A bajt tetézi, hogy a patthelyzet egy magánrepülőgépen alakult ki, így még kiutat találni is nehézkes -- de nem lehetetlen.



Miután „tiszteletteljesen” elutasítjuk a riválisok ajánlatát, miszerint fizetünk a békéért, egy kecses mozdulattal, golyózápor közepette kiugrunk a repülőgépből, majd hű társainkkal (Johnny Gat és Shaundi) az új városban nekilátunk bosszúhadjáratunknak. Új játszóterünk azonban nem éppen egy békés környék: a Syndicate mellett ugyanis három másik banda is küzd a hatalomért. Az egyik a birkózóknak öltöző Morning Star, a másik a számtech gurukból álló, leginkább pénzmosással és biztonságtechnikával foglalkozó Deckers, és végül a kormány által finanszírozott STAG, melynek egyetlen célja, hogy felszámoljon a többi bandával. És ha ez még nem volna elég, ott van a 2,5 méter magas mutáns, Oleg és agyilag zokni klónjai is, melyek az új ellenségek sorát gyarapítják.

Nem kell azonban minket félteni, az új játékban ugyanis számos új fegyverrel (egy óriási vibrátortól kezdve légitámadáson át egészen a járművek távirányítására képes mikrochipig minden van) apríthatjuk a jó népet, ezek egy részét pedig -- csakúgy mint a kocsinkat vagy magát a karakterünket -- fejleszthetjük, és kiegészítők egész sorával aggathatjuk tele. A puskánkat például távcsővel vagy aknavetővel láthatjuk el, a kocsinkat spoilerekkel és egyedi matricákkal, a játékosunkat pedig -- GTA: San Andreas módra -- a konditeremben feltápolhatjuk (vagy a gyorsétteremben felhizlalhatjuk), a respect pontok szorgos gyűjtögetésével pedig minden szint után még több kiegészítőt, ruhát és használati tárgyat szerezhetünk magunknak és csapatunknak.

Az újítások sora pedig még folytatódik: a játékban minden küldetést legalább kétféleképpen teljesíthetünk, az összes fegyver kapott egyedi animációt a heretalálatokhoz, illetve a sprintgomb különleges helyzetekben egy látványos mutatványt hív elő. Rossz hír azonban, hogy a játékból kimarad a multiplayer mód, öröm az ürömben viszont, hogy a kooperatív mód megmaradt.



A Saints Row 3 a tervek szerint még az idei év végén meg fog jelenni PC-re és konzolokra.