Igen érdekes reklámmal hívta fel magára a figyelmet a Microsoft. Az Xbox One amerikai weboldalán megjelent egy olvasókat célzó üzenet, ami arról szólt, hogy az igazi férfiak legszívesebben kisgyerekként ugranának rá az új konzolra, de a párjaik ezt nem engedik nekik, mert... mert nem és kész, minek nekik az, helyette lehet új porszívót, serpenyőt vagy sodrófát venni.

A weblap azonban nem állt meg itt: bemutatott egy mintalevelet, amit meg lehet írni a drága asszonykának, hátha meglágyul a szíve és hagyja, hogy vegyünk magunknak egy Xbox One-t. Persze az egész szöveg vicceskedő, komolyan nem vehető érveket vonultat fel, azért sokan megsértődtek rajta, mert csak erősíti azt a játékosokkal kapcsolatos sztereotípiát, hogy csak férfiak játszanak, és a szórakozásuk kedvéért akár a szeretteiket is hajlandók elhanyagolni.

A reklámot fel lehet fogni poénnak is, ugyanakkor fájó pont, hogy a Microsoft marketingesei sem látnak tovább a pé... orruknál. A játékvilág már nem csak a férfiak kedvenc menekülőútja, hanem a nőké is, erről külön cikksorozatban emlékeztünk meg (első és második rész).

A Microsoft levélben kért elnézést, és megígérték, hogy változtatnak a reklámon -- mire e sorokat olvassátok, én már nem lelem fel, mindenesetre alant elolvasható az ominózus, elvileg átírható levél, hála a Eurogamer gyors reakciójának.

Xbox One - szexista levél